
محققان اعلام كردند: رژيم غذايي سرشار از سبزيجات برگدار سبز ميتواند خطر ابتلا به ديابت را کاهش دهد.
بررسي 6 مطالعه در مورد مصرف سبزيجات و ميوهها نشان ميدهد كه تنها مصرف کلم و اسفناج در پيشگيري از ديابت موثر است.
بر اساس نتايج اين مطالعه که در نشريه BMJ منتشر شده، مصرف يک و نيم وعده (معادل 106 گرم) از اين سبزيجات در روز خطر بروز ديابت نوع دو را 14 درصد کاهش ميدهد.
طبق همين نتايج مصرف زياد ميوه و سبزي به طور کلي در کاهش خطر بروز ديابت تاثيري ندارد. اما گل کلم و کلم بروکلي در گروه سبزيجات کاهنده خطر گنجانده ميشوند. علت تاثير مثبت اين گروه سبزيجات به درستي شناخته نشده اما عدهاي از متخصصان، ميزان بالاي آنتي اکسيدان و گروهي ديگر منيزيوم اين سبزيجات را موثر ميدانند.
گفتني است، متخصصان همچنان مصرف 5 وعده ميوه و سبزيجات در روز را به افراد توصيه ميکنند.
|