سه شنبه 19 خرداد 1405

 
 
     
 
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آگهي درهموطن 
اخبار در موبايل 
آرشيو روزنامه 
تماس با ما 

اخبار داخلی تغذيه آب زغال اخته و بهبود حساسیت انسولینی

 
 

يكشنبه 28 شهريور 1389

آب زغال اخته و بهبود حساسیت انسولینی

 
 

گزارش ها حاکی از آن است که نوشیدن آب ملایم زغال اخته در بهبود حساسیت انسولینی به افراد چاق کمک می کند.

گزارش ها نشان می دهد که نوشیدن آب زغال اخته می تواند حساسیت انسولینی را در به خصوص در افراد چاق کاهش دهد. محققان دانشگاه ایالت لوییزیانا در مطالعات خود روی گروهی دریافتند 67 درصد از افراد مورد مطالعه با خوردن دو بار در روز از آب زغال اخته به مدت 6 هفته، در مقایسه با 41 درصد از افرادی که از مایعات مشابه استفاده می کردند، 10 درصد دچار بهبود حساسیت انسولینی شدند.
یافته ها حاکی از آن است که در زغال اخته ترکیباتی وجود دارد که باعث بهبود سلامت قلبی شده و واکنش بدن بیماران مبتلا به علائم پیش دیابتی را نسبت به انسولین بالا می برد.
محققان مطالعات خود را روی 32 فرد چاق دارای انسولین بالا که مبتلا به دیابت نوع 2 نبودند، انجام دادند و از این میان حدود 15 نفر را انتخاب کردند که به مدت 6 هفته، روزی دو بار از آب زغال اخته استفاده کنند. و سایر افراد ماده ای مشابه را مصرف کردند که دارای زغال اخته نبود. در این میان، میزان فعالیت بدنی و مصرف کالری روزانه آن ها هیچ تغییری نکرد.
محققان همچنین میزان فشار خون، وزن، کلسترول و پروتئین واکنشی C آن ها را در آغاز و پایان آزمایش مورد بررسی قرار دادند. پروتئین واکنشی C و دیابت یکی از شاخص های افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی به شمار می رود.
نتایج به دست آمده نشان داد که آب زغال اخته تأثیر کلی روی تمام شاخص های افراد نداتشه و میزان کلسترول و فشار خون را در دو گروه تغییر نمی دهد. مصرف این ماده تأثیری روی اضافه وزن افراد نداشت ولی اثر آن روی بهبود حساسیت انسولینی افراد چشمگیر است.
ترکیبات موجود در زغال اخته با نام آنتوسیانین، مواد آنتی اکسیدانی دارند که در بالا بردن کیفیت سلامت بدن مانند بهبود حساسیت انسولینی تأثیر بسزایی دارد.

 
 
   
 
 
     
   
     
     
    ::  تماس با ما  ::  درباره ما  ::  sitemap  ::  آگهي درهموطن  ::
کليهء حقوق متعلق است به روزنامهء هموطن سلام. ۱۳۹۳ - ۱۳۸۳
طراحی و اجرای سايت : شرکت به نگار