جمعه 10 فروردين 1403

 
 
     
 
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آگهي درهموطن 
اخبار در موبايل 
آرشيو روزنامه 
تماس با ما 
توصيه روز
:: بازار کامپيوتر ::
معرفی تبلت چهار هسته‌يی شرکت ASUS‎
:: نکته آموزشی ::
چگونه گوشی اورجینال را از تقلبی تشخیص دهیم؟

اخبار داخلی دانش و فناوری رویکردی جدید در استفاده از واقعیت افزوده (AR) در شیشه هوشمند خودرو

 
 

شنبه 20 مرداد 1397

رویکردی جدید در استفاده از واقعیت افزوده (AR) در شیشه هوشمند خودرو

 
 

تامین کنندگان عمده تکنولوژی برای خودروها، در حال فروش سیستم‌هایی به خودروسازان هستند که با استفاده از فناوری AR واقعی در شیشه هوشمند، در حین نگاهمان به جاده امکان دسترسی به مسیریابی(ناوبری)، ابزارهای سنجشی، سرگرمی و ارتباطی را داشته باشیم،رویکردی جدید در استفاده از واقعیت افزوده (AR) در شیشه هوشمند خودرو شیشه جلو اتومبیلتان احتمالا به زودی نگاه شما را تقویت خواهد کرد.

شیشه جلو اتومبیلتان احتمالا به زودی نگاه شما را تقویت خواهد کرد.
شیشه خودرو، بر حسب تعریف، عملا قایل رویت نیست، و از ورود حشرات به خودرو جلوگیری نموده و اشعه فرابنفش را از پوست ما دور نگه می‌دارد، ولی به جز کارهای حفاظتی، کار دیگری انجام نمی‌دهد.
این وضعیت احتمالا به زودی تغییر خواهد کرد چرا که دوره فناوری واقعیت افزوده (AR) آغاز شده و به سمت آن هجوم آورده است.
به گزارش سرویس اخبار جدید تکنولوژی از رایورز به نقل از CNET، کمپانی فورد قابلیتی به نام Feel the View (نما را حس کن) ساخته است که از آنچه از طریق شیشه خودرو دریافت می‌کند برای ایجاد یک نمایش ملموس از آنچه در بیرون از آن است استفاده می‌کند. یک دوربین از نمای بیرون تصویربرداری می‌کند و آن را به 255 سطح خاکستری تبدیل می‌کند که هر یک از آنها به سطحی از خروجی نهایی تخصیص داده می‌شوند، و از طریق یک موتور بازخورد لمسی متصل شده از شیشه خارج می‌شوند.
افرادی که مشکل بینایی دارند به این صورت می‌توانند درکی از محیط بیرون کسب کنند.
مطابق این گزارش، جنرال موتورز شیشه‌های اولیه‌ای ساخته است که می‌توانند یا مانند یک Etch-A-Sketch عمل نموده، و یک آواتار مرتبط با حرکت برای کودکان نمایش دهند، یا یک همپوشانی اطلاعات AR از آنچه در خارج است ارائه می‌کنند. درست همانند AR موجود در گوشی‌ها، این تلاش‌های فورد و جنرال موتورز در صدد تقویت حس و درک شما بر روی سطوحی که به طور معمول از آنها استفاده می‌کرده‌اید هستند، به جای اینکه لازم باشد از ابزارهای پوشیدنی آزاردهنده استفاده کنید.
تویوتا از رویکرد ترکیبی AR/عکاسی استفاده کرده است، که شامل قابلیت زوم کردن بر روی اشیاء بیرونی با استفاده از پنجره می‌شود، که تا حدودی شبیه به منظره یاب الکترونیک مورد استفاده در دوربین‌های DSLR است که فوکوس دقیق (بحرانی) است.
البته سیستم Head Up Display یا هاد (HUD) نیز هم اکنون در برخی از خودروها موجود است، ولی هنوز عمدتا به عنوان یک نمایشگر کوچک است که بیش از آنکه AR واقعی باشد چیزی شبیه گوگل گلس است.
به نظر می‌رسد که این وضعیت رو به تغییر است چرا که Harman، Continental و Visteon، تامین کنندگان عمده تکنولوژی برای خودروها، در حال فروش سیستم‌هایی به خودروسازان هستند که با استفاده از AR واقعی در شیشه هوشمند، در حین نگاهمان به جاده امکان دسترسی به مسیریابی (ناوبری)، ابزارهای سنجشی، سرگرمی و ارتباطی را داشته باشیم، و نگاهمان از جاده کمتر پرت شود.br> البته ممکن است این نیز باعث نوع جدیدی از حواس‌پرتی راننده شود و بحث‌های جدیدی به همراه داشته باشد.

 
 
   
 
تحليل
:: اقتصادی ::
شارژ اضافی ۱۲۰هزار تومانی «یارانه‌ها» ذخیره نمی‌شود/ نحوه بهره‌مندی از این شارژ
:: فناوری اطلاعات ::
آغاز دور جدید حراج شماره‌های رند همراه اول
:: روی خط جوانی ::
چه زمانی برای اولین بار بگوییم "دوستت دارم"
:: ورزش ::
همه چیز درباره خویچا کواراتسخلیا، مارادونای گرجستانی
:: فرهنگ و هنر ::
قلم مقدس به‌دنبال معرفی اسوه برای نسل خبرنگاران است
:: حوادث ::
چهار مظنون در رابطه با پرونده مرحوم مهرجویی بازداشت شده‌اند

 
     
   
     
     
    ::  تماس با ما  ::  درباره ما  ::  sitemap  ::  آگهي درهموطن  ::
کليهء حقوق متعلق است به روزنامهء هموطن سلام. ۱۳۹۳ - ۱۳۸۳
طراحی و اجرای سايت : شرکت به نگار