پیشگیری از سکته و نارسایی قلبی با مصرف کمتر گوشت قرمز
ایسنا , دوشنبه 1 شهريور 1389 - ساعت 17:00

قرار دادن جایگزین‌های مناسبی برای گوشت قرمز مانند انواع آجیل، مرغ، ماهی و محصولات کم چرب لبنی اثرات مثبتی روی سلامتی قلب خواهد داشت.

 

تحقیقات نشان می‌دهد، مصرف کم‌تر گوشت قرمز، ابتلا به سکته و نارسایی‌های قلبی را در زنان، به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.
محققان مرکز بهداشت عمومی هاروارد، 84136 زن 30 تا 55 ساله را به مدت 26 سال مورد مطالعه قرار دادند و سابقه پزشکی و سبک زندگی آن‌ها را نیز بررسی کردند و با طرح یک پرسش‌نامه، نحوه تاثیر گوشت قرمز را در آن‌ها مورد بررسی قرار دادند.
مطالعات صورت گرفته حاکی از آن بودند زنانی که 2 بار در روز از گوشت قرمز استفاده می‌کردند نسبت به زنانی که فقط یک بار از این ماده غذایی استفاده می‌کردند 30 درصد بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار داشتند.
طی این تحقیق حدود 2210 حمله قلبی و 952 مرگ ناشی از بیماری کرونری قلب رخ داد.
قرار دادن جایگزین‌های مناسبی برای گوشت قرمز مانند انواع آجیل، مرغ، ماهی و محصولات کم چرب لبنی و یا به حداقل رساندن مصرف این نوع گوشت، اثرات مثبتی روی سلامتی قلب خواهد داشت.
البته قابل ذکر است نتایج این مطالعات تنها در زنان صادق نبوده و در مردان نیز امکان‌پذیر است.




روزنامهء هموطن سلام http://www.hamvatansalam.com
آدرس خبر : http://www.hamvatansalam.com/news155143.html