مصرف ميوه‌هاي قرمز رنگ از رشد سلول‌هاي سرطاني جلوگيري مي‌کند
ایسنا , دوشنبه 1 شهريور 1389 - ساعت 17:04

ميوه‌هاي قرمز داراي آب و دانه به طور طبيعي يک نوع ماده شيميايي به نام «اسيد الاجيک» توليد مي‌کنند که براي جلوگيري از رشد سلول‌هاي سرطان در بافت‌هاي سينه مفيد است.

 

مطالعات جديد نشان مي‌دهد: آب انار مي‌تواند يک درمان مناسب براي سرطان سينه باشد.
در اين مطالعه زماني که مصرف آب انار را ارزيابي کردند، مشخص شد: اين ماده به دليل وجود آنتي اکسيدان به مقدار زياد مي‌تواند به عنوان راهي براي مبارزه و جلوگيري از سرطان سينه باشد.
بيش از 75 درصد از همه موارد سرطان سينه با استروژن تغذيه مي‌شوند و سالانه حدود 400 هزار زن در سراسر جهان جان خود را بدين طريق از دست مي‌دهند.
بر اين اساس محققان دانشگاه اوهايو روي مزاياي انار در مبارزه با سرطان سينه متمرکز شدند.
اين گروه دريافتند: ميوه‌هاي قرمز داراي آب و دانه به طور طبيعي يک نوع ماده شيميايي به نام «اسيد الاجيک» توليد مي‌کنند که به نظر مي‌رسد براي جلوگيري از رشد سلول‌هاي سرطان در بافت‌هاي سينه مفيد باشد.
طبق اين گزارش، محققان مدتي است در خصوص آنتي اکسيدان‌هاي موجود در انار و قدرت آن براي مبارزه با سرطان سينه همانند مزاياي سلامتي اين ميوه براي قلب مطالبي ارائه کرده‌اند.
در آزمايشگاه محققان روي آنزيم روماتاس که نقش کليدي در توليد استروژن و توسعه رشد سرطان سينه و اثرات ده‌ها ترکيب موجود در انار که با مبارزه با سرطان سينه مرتبطند، مطالعه کردند.
به طور کلي محققان اظهار داشتند: با استفاده از آب ميوه‌هاي قرمز دانه‌دار به خصوص انار مي‌توان به مبارزه با رشد سرطان سينه پرداخت.




روزنامهء هموطن سلام http://www.hamvatansalam.com
آدرس خبر : http://www.hamvatansalam.com/news155144.html