سبزي‌جات و ديابت چه ارتباطي دارند؟
سلامتیران , سه شنبه 2 شهريور 1389 - ساعت 14:46

يک مطالعه تازه نشان مي‌دهد که خوردن سبزيجات برگ‌دار و برگ‌دار سبز تيره مي‌تواند به طور قابل توجهي خطر ابتلا به ديابت نوع دوم را کاهش دهد.

 

سبزيجات بزگ سبر با کاهش خطر ديابت نوع دوم همراه است. مطالعات زيادي نشان داده اند که رژيم غذايي نقش مهمي در کنترل و کاهش بيماري‌ها دارد و از آن جمله سبزيجات برگ سبز هم جاي خود را دارند.
يک مطالعه تازه نشان مي‌دهد که خوردن سبزيجات برگ‌دار و برگ‌دار سبز تيره مي‌تواند به طور قابل توجهي خطر ابتلا به ديابت نوع دوم را کاهش دهد.تخمين زده مي‌شود که 4/6 درصد از بيماران در سراسر جهان مبتلا به ديابت هستند و حتي اين ميزان در حال افزايش است. محققان در حال بررسي نقش رژيم غذايي در ايجاد ديابت هستند. محققان مرکز تغذيه دانشگاه ليسستر در انگلستان با بررسي 6 مطالعه ارتباط بين رژيم غذايي و شيوع ديابت نوع دوم را بررسي کردند. اين محققان دريافتند در مقايسه با کساني که کمترين ميزان سبزيجات برگ‌سبز را مصرف مي‌کردند(2/0 وعده در روز)، کساني که بيشترين ميزان ميوه و سبزي را مصرف مي کردند(35/1 وعده در طول روز)، 14 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به ديابت نوع دوم بودند.




روزنامهء هموطن سلام http://www.hamvatansalam.com
آدرس خبر : http://www.hamvatansalam.com/news155228.html