مصرف زياد انگور و چاي سبز موجب فقر آهن مي‌شود
ایسنا , جمعه 5 شهريور 1389 - ساعت 15:57

مصرف پلي فنول‌هاي خاص، بعنوان مواد موجود در بسياري از ميوه‌ها و سبزي‌ها، ميزان جذب آهن را در بدن پايين مي‌آورد و در نتيجه خطر بروز فقر آهن را تشديد مي‌كند.

 

دانشمندان علوم تغذيه‌اي در دانشگاه پت استيت هشدار دادند: مصرف انگورها و چاي سبز مي‌تواند سبب بروز فقر آهن شود.
‌اين پژوهشگران به تازگي دريافته‌اند كه مصرف پلي فنول‌هاي خاص، بعنوان مواد موجود در بسياري از ميوه‌ها و سبزي‌ها، ميزان جذب آهن را در بدن پايين مي‌آورد و در نتيجه خطر بروز فقر آهن را تشديد مي‌كند.
اوخي هان استاديار علوم تغذيه‌اي در اين دانشگاه مي‌گويد: پلي فنول‌ها بعنوان موادي شناخته شده‌اند كه اثرات مفيد بسياري روي سلامت انسان دارند مثلا از بروز انواع مختلف سرطانها جلوگيري مي‌كنند،‌ متابوليسم استخوانها را تقويت كرده، تراكم املاح استخواني را بهبود مي‌بخشد و همچنين خطر بيماريهاي قلبي را كاهش مي‌دهد. اما تاكنون بسياري از افراد هرگز اين تصور را نكرده‌اند كه آيا پلي فنول‌ها روي جذب تغذيه‌اي مي‌تواند تاثيري داشته باشد.
اين محققان روي اثر مصرف عصاره دانه انگور و ماده‌اي موجود در چاي سبز مطالعه كرده و به اين نتايج دست يافته‌اند.




روزنامهء هموطن سلام http://www.hamvatansalam.com
آدرس خبر : http://www.hamvatansalam.com/news155341.html