براي پيشگيري از ابتلا به سرطان روده، ميوه و سبزي بخوريد
ایسنا , چهارشنبه 5 بهمن 1390 - ساعت 11:06

شرايط آزمايشگاهي نشان مي‌دهد تركيب لوتئولين كه در ميوه و سبزي يافت مي‌شود ويژگي ضد سرطاني، آنتي‌اکسيداني و ضد التهابي دارد.

 

هموطن آنلاین _مصرف ميوه و سبزي مي‌تواند در پيشگيري از ابتلا به سرطان روده كه دومين سرطان رايج در كشورهاي غربي است، موثر باشد.
مواد مغذي موجود در انواع ميوه و سبزي مي‌تواند در پيشگيري از ابتلا به سرطان روده نقش چشمگيري داشته باشد.
نتايج مطالعات محققان دانشگاه «هاليم» كره جنوبي نشان داد: مواد غذايي حاوي «لوتئولين» مانع از رشد سلولهاي سرطاني در روده مي‌شود.
شرايط آزمايشگاهي نشان مي‌دهد تركيب لوتئولين كه در ميوه و سبزي يافت مي‌شود ويژگي ضد سرطاني، آنتي‌اکسيداني و ضد التهابي دارد. از جمله مواد غذايي كه حاوي لوتئولين است مي‌توان به روغن زيتون، فلفل سبز، آويشن و رزماري اشاره كرد.
محققان اعلام كردند كه تحقيقات بيشتري نياز است تا چگونگي تاثيرگذاري اين تركيب را در جلوگيري از پيشرفت سرطان دريابند.




روزنامهء هموطن سلام http://www.hamvatansalam.com
آدرس خبر : http://www.hamvatansalam.com/news181157.html