ويتامين D خطر افسردگي را كاهش مي‌دهد
ایسنا , سه شنبه 11 بهمن 1390 - ساعت 15:14

ويتامين D ممکن است در انتقال دهنده‌هاي عصبي، علائم التهابي و عوامل ديگر که مي‌توانند به توضيح رابطه با افسردگي کمک کنند، موثر باشد.

 

هموطن آنلاین _پژوهشگران دريافتند: ميزان بالاتر ويتامين D به طور چشمگيري خطر ابتلا به افسردگي را به ويژه در ميان افرادي که سابقه افسردگي دارند، کاهش مي‌دهد.
دکتر «شروود براون» استاد روانپزشکي دانشگاه تگزاس و همکارانش با مطالعه بر روي 12 هزار و 600 فرد شرکت کننده از سال 2006 تا 2010 به اين مهم دست يافتند.
اين پژوهش نشان داد: کاهش سطح ويتامين D با علائم افسردگي ارتباط دارد و مراقبت‌هاي اوليه از بيماراني که سابقه افسردگي داشته‌اند، ممکن است يک نشانه مهم براي ارزيابي سطح ويتامين D در اين بيماران باشد.
دکتر «براون» اظهار كرد: تا کنون ميزان پايين ويتامين D در بدن انسان با تعدادي از بيماري‌هاي قلبي-عروقي و عصب شناختي مرتبط شناخته شده است.
وي ادامه داد: با اين حال اين مطالعه تاييد نمي‌کند که افزايش ويتامين D علائم افسردگي را کاهش مي‌دهد.
«براون» افزود: دانشمندان رابطه دقيق بين اين دو موضوع را مشخص نکرده‌اند. اين‌که آيا کاهش ويتامين D در علائم افسردگي موثر است يا افسردگي خودش موجب کاهش سطح ويتامين D مي‌شود يا از لحاظ شيميايي چه اتفاقي مي‌افتد، به مطالعات بيشتري نياز دارد. با اين حال ويتامين D ممکن است در انتقال دهنده‌هاي عصبي، علائم التهابي و عوامل ديگر که مي‌توانند به توضيح رابطه با افسردگي کمک کنند، موثر باشد.




روزنامهء هموطن سلام http://www.hamvatansalam.com
آدرس خبر : http://www.hamvatansalam.com/news181476.html