یاهو ابزار تبلیغات دنیای وب را ارتقا می‌دهد
سیتنا , سه شنبه 12 تير 1386 - ساعت 15:47

براساس تحقیقات شرکت eMarketer، پیش‌بینی می‌شود که بازار چنین تبلیغات هدف‌مندی در سال 2008 تا 1میلیارد دلار سود و تا سال 2011 تا 3.8 میلیارد دلار سودآوری داشته باشد.

 

شرکت یاهو، به مشتریان بازاریابی خود ابزاری ارائه خواهد داد تا بتوانند تبلیغات شخصی‌تر را برای کابران وب ایجاد کنند و در مقابل سهم بیشتری در نمایش تبلیغات تصویری به یاهو اختصاص یابد.
یاهو که روز گذشته از سیستم جدید SmartAds پرده‌برداری کرد، به مبلغان فرصتی می‌دهد تا تبلیغات خود را از روی اطلاعات موجود در پروفایل کاربران وب شامل اطلاعاتی مانند مؤقعیت مکانی، آخرین تولیدات و تحقیقات و در برخی موارد سن یا درآمد خانگی فرد تنظیم کنند.
تود ترسی، قائم‌مقام ارشد نمایش جایگاه بازار در یاهو، اعلام کرد که این شرکت قصد دارد "با کمک ساختار تبلیغات با مفهومی هدف‌مند درآمیزد". هدف از این حرکت، آن اعلام شده که مشتریان ارتباط بیشتری بین آنچه می‌بینند و مفهوم تبلیغ، دریابند.
شرکت‌های تبلیغاتی در اینترنت تاکنون فناوری‌هایی را ارائه داده‌اند که مشتری به راحتی بتواند وب سایت مورد نظر خود را بیابد و قادرند به سادگی تبلیغاتی را برای آنان به نمایش بگذارند که مربوط به کالای مورد نیاز آنان است.
یک از این شیوه‌ها که هدفم‌ندی رفتاری نامیده می‌شود، از سایت‌هایی که کاربر به صورت آنلاین مشاهده می‌کند نفوذ کرده و محصولات مورد نیاز را برحسب میزان علاقه‌مندی دیده شده، حدس می‌زند.
براساس تحقیقات شرکت eMarketer، پیش‌بینی می‌شود که بازار چنین تبلیغات هدف‌مندی در سال 2008 تا 1میلیارد دلار سود و تا سال 2011 تا 3.8 میلیارد دلار سودآوری داشته باشد.
برنامه SmartAds از چنین تبلیغات هدفمندی نیز یک پله جلوتر است. با این برنامه، آژانس‌های تبلیغاتی قادر خواهند بود فرم‌های نمونه‌ای را با تنوع گوناگون طراحی کرده و سپس مواردی را بر روی این موضع برای خواننده خاص گردآوری نمایند.
به عنوان مثال، اگر کسی در لس‌آنجلس در اینترنت به جست‌وجوی مدل‌های خاصی از اتومبیل بپردازد، تبلیغاتی دریافت خواهد کرد که مربوط به همان وسیله باشد و نزدیکترین دفاتر معاملاتی و آخرین فهرست اتومبیل‌های موجود مرتبط معرفی شود.
گفتنی است؛ بزرگترین رقیب یاهو، گوگل نیز در رقابتی تنگاتنگ با این شرکت در زمینه تبلیغات گام برمی‌دارد.
برنامه SmartAds علاوه بر شبکه یاهو در سایت‌های تبلیغاتی eBay Inc.، ناشران اصلی روزنامه‌های ایالات متحده و Comcast Corp.، اپراتور سیستم کابلی که از شرکای تبلیغاتی یاهو هستند نیز عمل خواهد کرد.




روزنامهء هموطن سلام http://www.hamvatansalam.com
آدرس خبر : http://www.hamvatansalam.com/news83891.html