قوانين مجازي براي كارمندان IBM
itmen , سه شنبه 9 مرداد 1386 - ساعت 19:32

منتقدان معتقدند كه قانون‌مند كردن دنياهاي مجازي يا metaverseها، ماهيت شيطنت آميز شخصيت‌هاي مجازي را تغيير نخواهد داد.

 

IBM براي 5 هزار كارمندش كه در دنياهاي مجازي عضو دارند اساس‌نامه تنظيم مي‌كند.
USA Today كه در دنياهاي مجازي مانند Second Life نيز جلسات و كنفرانس‌هايي برگزار مي‌كند و كارمندان و همكاراني دارد، اولين شركتي است كه قوانيني براي كنترل دنياهاي مجازي تعيين مي‌كند.
در اجتماعات آنلاين اگر چه بنگاه‌هاي شرط‌بندي و مراكز نشر تصاوير مبتذل به كرات ديده مي‌شود، اما آنها بيش‌تر جايگاهي براي تبليغات شركت‌هاي بين‌المللي و ارتقاي روابط كارمندان آنها در سطح جهان محسوب مي‌شوند.
البته منتقدان معتقدند كه قانون‌مند كردن دنياهاي مجازي يا metaverseها، ماهيت شيطنت آميز شخصيت‌هاي مجازي را تغيير نخواهد داد. به علاوه، آنها IBM را به دليل افزودن لايه‌هاي محدود كننده به دنياهاي مجازي و بوروكراسي بيش‌تر، مورد سوال قرار مي‌دهند.اينتل نيز به تازگي به كارمندانش اعلام كرد كه در سال جاري، براي كساني كه وبلاگ دارند و يا در سايت‌هاي اجتماعي يا دنياهاي مجازي عضواند دوره‌هاي آموزشي برگزار خواهد كرد.حدود 150 تن از كارمندان اينتل در Second Life حضور دارند و جلسات كاري‌شان را در آن دنيا برگزار مي‌كنند كه يك راهنما براي اين افراد در نظر گرفته شده است.در قوانين IBM كه براي كارمندان عضو second Life، Entropia Universe، Forterra و There.com اعمال مي‌شود، آمده است: از بحث در مورد دارايي‌هاي معنوي با افراد متفرقه بپرهيزيد و هيچ تبعيضي قايل نشويد.
در اين قوانين همچنين آمده است: همواره يك شهروند خوب اينترنتي باشيد. ساير قوانين به خصوصيات دنياي مجازي بر مي‌گردد مانند اينكه كاربران بايد شخصيت‌هايي انساني با ظاهر و اعمال مشخص و متمايز بسازند. به عنوان مثال second life بيش از 8 ميليون شهروند دارد كه اغلب آنها به شكل انسان هستند. اما در آن ميان چهار پايان، سنجاب‌ها و يا مرده‌هاي متحرك نيز به چشم مي‌خورند.
IBM به كارمندان نسل اينترنتي توصيه مي‌كند كه نسبت به مناسب بودن ظاهر شخصيت‌تان در دنياي مجازي حساس باشيد و در مصاحبت با همكاران به قوانين شر كت احترام بگذاريد.
به علاوه شركت به كارمنداني كه چندين شخصيت يا avatar در يك دنياي مجازي دارند، هشدار داده است. داشتن شخصيت‌هاي چندگانه در دنياهاي مجازي همانند داشتن چند شغل و يا چند ايميل در دنياي واقعي است.
IBM تاكيد مي‌كند كه شهرت به صداقت در دنياي مجازي باعث مي‌شود مشتريان شركت همين طرز فكر را در دنياي واقعي ادامه دهند.




روزنامهء هموطن سلام http://www.hamvatansalam.com
آدرس خبر : http://www.hamvatansalam.com/news85463.html