درهاي توكيوي مجازي به روي شهروندان Second Life باز ميشود.
راهاندازي نسخه مجازي توكيو به منظور ايجاد فرصتي جهت كاوش در فرهنگ مردم اين شهر از طريق كامپيوتر است.
در روز افتتاح اين شهر مجازي، يك روز قبل از برگزاري مسابقات ورزشي واقعي در اوزاكا دومين شهر بزرگ ژاپن، مسابقات ورزشي سايبر برگزار ميشود.
دنتسو (Dentsu)، شركت مهم تبليغاتي در ژاپن اين وب سايت را طراحي و راهاندازي كرده و اميدوار است كه هزينه اين پروژه را از طريق مشاركت شركتهاي ديگر در اين دنياي مجازي جبران كند.
شركت دنتسو اعلام كرد: اين برنامه فقط تقليدي از فضا و تركيب ساختاري شهر توكيو نيست بلكه هدف اصلي ما نمايش فرهنگ عامه و توانايي اين شهر در محدوده Second Life است.
Second Life يك دنياي مجازي آنلاين با روند اقتصادي خاص خود است كه در سال 2003 توسط لابراتوار ليندن راهاندازي شده و تعداد كاربران آن در حال حاضر به 8/8 ميليون كاربر رسيده است.
اين دنياي مجازي با الهام از يك جنبش ادبي مربوط به پرسه زنان مجازي ساخته شد كه آن نيز به نوبه خود تحت تاثير الگوهاي ژاپني بود. توكيوي مجازي به گونهاي طراحي شده كه در مركز آن استاديوم و سكوي پرش اسكي وجود دارد و اطراف آن را فروشگاهها و ادارات احاطه كردهاند.
تتسويا ميزوگوچي (Tetsuya mizoguchi)، طراح و توليد كننده توكيوي مجازي و مسوول بخش ابتكارات شركت QEntertainment اعلام كرد: در اين شهر مجازي قصد راهاندازي يك موزه فرهنگ عامه را نيز داريم زيرا در توكيوي واقعي يك مكان واحد براي نمايش گسترده و تنوع فرهنگ ژاپني وجود ندارد.
قابل ذكر است كه مسابقات ورزشي مجازي شامل دوي 100 متر، پرتاب وزنه و دو ماراتن خواهد بود ضمن آنكه در استاديوم مجازي بخشهايي از مسابقات واقعي ورزشي در اوزاكا پخش خواهد شد.
|