تله کام فرصتی مناسب برای پاسخگویی به نخبگان است
هموطن سلام , يكشنبه 15 مهر 1386 - ساعت 15:43

نمايشگاه‌تله کام به صورت موضوعي و تخصصي برگزار مي‌شود و هدف از برگزاري اين نمايشگاه‌ها تنها آشنايي مردم با جديدترين تكنولوژي ها نيست.

 

نمایشگاه تله کام فرصت مناسبی برای تبادل تجربیات و پاسخگویی به نخبگان وعلاقه مندان به حوزه مخابرات است.
دكتر داوود زارعیان ، مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ايران در گفت گو با ستاد خبری نمایشگاه تله کام هشتم با بیان اینکه تله کام مکانی برای ارائه آخرین دستاوردهای مخابراتی و ارتباطی ایران و جهان و نیز تبادل اطلاعات در میان متخصصان داخلي و خارجی است ، گفت : تله کام بازاری برای تعامل بین کارشناسان و متخصصان مخابرات است که بتوانند به صورت سمعی و بصری و سایر شیوه های مرسوم، آخرین دستاوردها و پروژه های خود را به نمایش بگذارند ، از دستاوردهای ارائه شده در نمایشگاه برای توسعه و پیشبرد فعالیت های خود استفاده کنند و از تجربیات سایر شرکت هایی که محصولات جدید ارائه می كنند بهره مند شوند.
زارعيان با اشاره به اینکه نمايشگاه‌هاي تخصصي درهر كشور نشان‌دهنده وضعيت يك صنعت در آن كشور است ، تصریح کرد: در ايران نيز چند سالي است كه نمايشگاه‌تله کام به صورت موضوعي و تخصصي برگزار مي‌شود و هدف از برگزاري اين نمايشگاه‌ها تنها آشنايي مردم با جديدترين تكنولوژي ها نيست، بلكه اهداف مهم‌تري همچون تبادل نظر، يافتن بازارهاي جديد، ارتباط رودررو با مصرف‌كنندگان و آشنا شدن با نظرات آنها، تبادل تكنولوژي ها و امثال آن ، مدنظر مديران شركت كننده در نمايشگاه است.
وي ادامه داد:ايجاد فضايي مناسب جهت تبادل اطلا‌عات و انتقال تكنولوژي هاي روز دنيا توسط كارشناسان و آشنايي هرچه بيشتر متخصصان، مديران و دست‌اندكاران بخش‌هاي خصوصي و دولتي، استادان و دانش‌پژوهان اين رشته با آخرين دست‌آوردهاي علمي، پژوهشي و صنعتي جهان در زمينه صنعت مخابرات از يك سو و ارايه و معرفي آخرين دستاوردها و توانمندي‌هاي متخصصان كشورمان از سوي ديگر از جمله مواردی است که باید در زمینه برپایی نمایشگاه به آن پرداخته شود.
مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ايران در ادامه اظهار داشت: در این نمایشگاه ها علاوه بر عرضه محصولات وصنایع مخابراتی وارتباطی ، مشتریان می توانند نسبت به انعقاد قرارداد با شرکت کنندگان نيز اقدام کنند .
زارعيان خاطر نشان كرد : شرکت مخابرات با هدف ارائه آخرین دستاوردها در عرصه مخابرات با گستردگی تمام در اين دوره نمایشگاه تله کام حضور يافته و به ارزیابی خود و تعامل با نخبگان خواهد پرداخت.
وی برپایی همزمان دو نمایشگاه الکامپ و تله کام را باعث پائین آمدن جنبه تخصصی تله کام دانست و گفت: با توجه به اینکه الکامپ و تله کام از جهات مختلف به یکدیگر وابسته هستند ولی تله کام به دلیل اینکه تا حدودی تخصصی است و الکامپ جنبه گروهی دارد باعث می شود که از جنبه تخصصی تله کام کاسته شود. وی همچنين بيان داشت: از طرفي برگزاري همزمان این دو نمایشگاه می تواند بازدید کنندگان بیشتری را به خود جلب کند.
زارعيان در ادامه گفت: با تحولات جدیدي که در عرصه مخابرات كشور از جمله خصوصی سازی ، رقابت در عرصه تلفن همراه ، کاربردهای اینترنت و غيره شاهد آنها هستیم ، تله کام می تواند با ایجاد فضای رقابت بین دو بخش خصوصی و دولتی به توسعه آنها پرداخته وفضای جدیدی را درعرصه ورود تکنولوژی به مخابرات کشور پدید آورد .
او تاکید کرد: در تله کام باید به بخش بین المللی توجه بیشتر شده و همچنين شرایط برای ورود تمامی بخش ها به دور از اجبارها فراهم شود .
وی با بیان اینکه باید از یکنواخت بودن تله کام جلوگیری کرد ادامه داد: با ایجاد فروم های متفاوت ، نشست های تخصصی ، معرفی سرویس های جدید ، برگزاری کارگاهها ی تخصصی ، ارائه و معرفی سرویس های جدید ، و ایجاد تنوع ،می توان تله کام را از یکنواختی نجات داد تا بتوانیم شاهد حضور کشور های بزرگ در عرصه مخابرات در تله کام باشیم.
زارعیان در ادامه به ارزیابی از تله کام پرداخت و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در سال های پیش تمامی تولید هابرای مخابرات صورت می گرفت و تنها تجهیزات مخابراتی در کشور یک مشتری به نام مخابرات داشت ، ارزیابی تله کام در حد متوسطی صورت می گرفت ولی در حال حاضر که مخابرات کشور وارد عرصه رقابت شده است ، تله کام می تواند با ایجاد عرصه رقابت بین دو اپراتور دولتی و خصوصی فضای مناسبی را برای تبادل محصولات و اطلاعات ما بین اين دو بخش برقرار سازد .
وی در پايان ياد آوري كرد: تله کام محلی مناسب برای تبادل محصولات بین اپراتورها و تولید کنندگان به شمار می آید.




روزنامهء هموطن سلام http://www.hamvatansalam.com
آدرس خبر : http://www.hamvatansalam.com/news88678.html