آنتن دهی، مهمترین دغدغه خریداران گوشی
يكشنبه 29 مهر 1386 - ساعت 22:50

آمارها نشان می‌دهد میزان توجه مشترکان تلفن‌همراه به پشتیبانی از سرویس‌های مخابراتی از سوی گوشی‌ها نزدیک به 20 درصد است.

 

بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد، بیشتر مشترکان تلفن‌همراه در هنگام خرید گوشی، بیش از هر چیز به میزان پشتیبانی از سرویس‌های موجود و همچنین میزان آنتن دهی گوشی‌ روی شبکه‌های مختلف توجه می‌کنند. آمارها نشان می‌دهد میزان توجه مشترکان تلفن‌همراه به پشتیبانی از سرویس‌های مخابراتی از سوی گوشی‌ها نزدیک به 20 درصد است. این در حالی است که قیمت‌ گوشی و هزینه‌ استفاده از سرویس‌ها روی گوشی تنها 15 درصد برای مشترکان اهمیت دارد. سیستم‌عامل گوشی و همچنین نرم‌افزارهای مختلفی که روی گوشی نصب شده است، 10 درصد از توجه کاربران را به خود جلب می‌کند. همچنین امکانات ظاهری و توانایی‌های بالقوه گوشی تنها به میزان پنج درصد روی تصمیم خریداران تاثیر می‌گذارد و علاوه بر این امکاناتی نظیر پشتیبانی از سرویس‌های ارتباطی Wi-Fi و یا امکان دسترسی به اینترنت، 4 درصد نیاز مخاطبان را برآورده می‌کند. گفته می‌شود زیبایی و شمایل ظاهری گوشی 5 درصد برای کاربران معم است و سایر قابلیت‌هایی که گوشی‌ها دارند، 4 درصد از ویژگی‌های مهم گوشی را به خود اختصاص می‌دهد. به عقیده کارشناسان، اگر شرکت‌های مخابراتی از نظر سرویس‌های پشتیبانی و آنتن دهی به کاربران ضعیف باشند، با عرضه گوشی‌های با کیفیت نمی‌توانند توجه مشترکان شبکه خود را جلب کنند. گفته می‌شود کیفیت مکالمات صوتی و پوشش مناسب شبکه‌های مخابراتی در مناطق مختلف، از مهمترین علل محبوبیت شرکت‌های مخابراتی محسوب می‌شود.




روزنامهء هموطن سلام http://www.hamvatansalam.com
آدرس خبر : http://www.hamvatansalam.com/news89046.html