سه شنبه 19 خرداد 1405

 
 
     
 
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آگهي درهموطن 
اخبار در موبايل 
آرشيو روزنامه 
تماس با ما 

مصرف بستني از بروز بيماري روده‌اي پيشگيري مي‌كند

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت: بستني هم مثل ماست قابليت نگهداري باكتري‌هاي پروبيوتيك را دارد كه از رشد باكتري‌هاي بيماري‌زا در روده جلوگيري و از بروز بيماري روده‌اي پيشگيري مي‌كند.

 
اخبار تغذيه هفته

اخبار تغذيه ماه

 

نمايش اخبار در تاریخ :

روز ماه سال

شهريور 1389
 احتمال 4 برابر افزایش وزن با نخوردن صبحانه
5/6/1389
احتمال ابتلا به قند خون در افرادی که هر روز صبحانه می‌خورند 50 درصد کمتر از سایرین بوده و صرف صبحانه نقش مهمی در کاهش خطر دیابت نوع دوم ایفا می‌کند.

دکتر فاطمه رخشانی مدیرکل دفتر آموزش و ارتقا گفت: افرادی که از خوردن صبحانه امتناع می‌کنند، چهار برابر بیشتر از افرادی که صبحانه می‌خورند با خطر افزایش وزن روبرو هستند.

 5/6/1389
مصرف آب غوره باعث تقويت كبد و رفع تشنگي مي‌شود
اين ميوه نارس، حرارت خون و صفرا در بدن را کم کرده و باعث از بين رفتن صفرا و بلغم موجود در معده مي‌شود.

يک کارشناس ارشد طب سنتي با بيان اين که ماليدن پودر غوره بر روي بدن باعث خوشبو کردن تعريق بدن مي‌شود، گفت: همچنين در برطرف کردن جوش‌هاي صورت و خارش بدن نيز کاربرد دارد.

 
 اثر عصاره شیرخشت در بهبود زردی
4/6/1389
کاربرد قطره خوراکی شیرخشت به همراه نوردرمانی برخلاف روش‌های شایع درمانی، منجر به عوارضی نظیر تعویض خون یا تجویز داروهای دیگر نمی‌شود.

نتایج تحقیقات پژوهشگران نشان می دهد استفاده از عصاره گیاه دارویی شیرخشت اثر مطلوبی بر بهبود نوزادان مبتلا به زردی دارد.

 4/6/1389
غذاهایی که باعث استرس می شوند
بیش از حد کافئین می تواند سبب برانگیختگی، اضطراب، بیقراری و پریشانی، اختلال در خواب یا سر گیجه شود.

تغذیه ضعیف و نامناسب می تواند استرس زا باشد. برخی افراد با مصرف بیش از حد قند، کافئین، نمک، چربی و چند ماده غذایی دیگر، استرس وارده بر بدن خود را افزایش می دهند

 
 حلیم و سوپ آماده بخریم یا نه؟
4/6/1389
به طور کلی می‌ توان گفت هر محصول غذایی که مجوز تولید دریافت می ‌کند، اثرات تغذیه ‌ای مفیدی دارد و غذای سالمی است.

حلیم از معروف ‌ترین غذاهای سنتی ایرانی است و انواع مختلفی دارد و در هر نقطه‌ ای از ایران به سبک خاص و محلی آن منطقه تهیه می ‌شود.

 3/6/1389
نوشيدن آب راهي ساده اما موثر براي كاهش وزن
مصرف آب بيشتر تمايل افراد را به استفاده از نوشيدني‌هاي پركالري و مملو از قند كاهش مي‌دهد.

بيماران ديابتي و چاق كه قبل از هر وعده غذايي دو ليوان آب مي‌نوشند، حدود 5 پوند معادل 2 هزار و270 گرم از وزنشان كاسته مي‌شود .

 
 فوايد قرقات در پيشگيري از سرطان پستان
3/6/1389
افزودن عصاره  قرقات مي‌تواند به طور کامل توانايي جابجايي و پاسخ‌گويي سلول به تحريکات قبل از سرطان را از بين ببرد.

محققان مي‌گويند قرقات منبع غني ترکيبات فوتوشيميک ضدسرطاني است که مي‌تواند جلوي رشد بسياري از سلول‌ها را بگيرد.

 3/6/1389
خوردن روي خوابيدن اثر مي‌گذارد
مواد غذايي لبني حاوي تريپتوفان هستند که ماد‌اي است که موجب بهتر خوابيدن مي‌شود.

اگر بدخواب هستيد، بهتر است کمي به آنچه مي‌خوريد بينديشيد. چرا که خوردن روي وضعيت خواب افراد تاثير زيادي دارد. خيلي از غذاهايي که در طول روز مي‌خوريم، شب‌ها موجب بدخوابي يا بي‌خوابي ما مي‌شوند.

 
 مصرف مغزها و دانه‌هاي روغني براي كاهش كلسترون خون مفيد است
3/6/1389
افرادي كه داراي مقدار بالاي چربي تري گليسيريد هستند با مصرف مغزها مي‌توانند سطح اين چربي را در خونشان تا 2/10 درصد كاهش دهند.

بر اساس نتايج يك تحقيق جديد، مصرف مغزها و دانه‌هاي روغني براي سلامتي مفيد است چون به پايين آوردن كلسترول خون كمك مي‌كند.<

 3/6/1389
مصرف سويا گر گرفتگي زنان يائسه را كاهش مي‌دهد
سويا داراي موادي است كه بدون ايجاد مشكلات ناشي از استروژن با تنظيم سطح هورمون بدن زنان حالت گرگرفتگي را كاهش مي‌دهد.

كارشناس اداره بهبود تغذيه وزارت بهداشت گفت: تحقيقات نشان داده است كه مصرف مرتب سويا به مدت 4تا6 هفته مي‌تواند گرگرفتگي را در زنان يائسه در حد قابل ملا‌حظه‌اي كم كند.

 
 نوشيدن مايعات گرم در هنگام افطار، مانع از بروز دل درد در روزه داران مي‌شود
3/6/1389
افراد بايد روزه خود را به آرامي و با نوشيدني‌هاي ولرم شروع كرده و از مصرف مايعات بسيار سرد و غذاهاي چرب خودداري كنند.

يك متخصص گوارش عنوان كرد: نوشيدن مايعات گرم در هنگام افطار، مانع از بروز دل درد در روزه داران مي‌شود.

 2/6/1389
موقع افطار پُرخوری نکنید
تعادل بین مصرف انواع گروه های غذایی را رعایت کنید و غذاهای چرب و سرخ کردنی را کم مصرف نمایید.

در ایام ماه مبارک رمضان به دلیل نخوردن غذا در طی روز، باید وزن بدن کاهش یابد، اما بر خلاف انتظار، اکثر افراد چاق دچار افزایش وزن بیشتری می گردند.

 
 مصرف توت‌ها، مغز را جوان نگه مي‌دارد
2/6/1389
تركيبات طبيعي پلي فنوليك‌ موجود در ميوه‌ها،سبزي‌ها و مغزها تاثير آنتي اكسيداني و ضدالتهابي دارند كه از تحليل‌هاي مغزي ناشي از افزايش سن پيشگيري مي‌كنند.

محققان مي‌گويند: توت‌ها از مغز در برابر فرآيند پيري محافظت مي‌كنند و مانع از تحليل رفتن حافظه مي‌شوند.

 2/6/1389
سبزي‌جات و ديابت چه ارتباطي دارند؟
يک مطالعه تازه نشان مي‌دهد که خوردن سبزيجات برگ‌دار و برگ‌دار سبز تيره مي‌تواند به طور قابل توجهي خطر ابتلا به ديابت نوع دوم را کاهش دهد.

سبزيجات بزگ سبر با کاهش خطر ديابت نوع دوم همراه است. مطالعات زيادي نشان داده اند که رژيم غذايي نقش مهمي در کنترل و کاهش بيماري‌ها دارد و از آن جمله سبزيجات برگ سبز هم جاي خود را دارند.

 
 روزه‌داران براي جلوگيري از خشكي پوست، هندوانه و خربزه بخورند
2/6/1389
گرفتن روزه‌ بويژه در فصول گرم ممكن است باعث خشكي پوست شود، چرا كه مايعات به مدت طولاني مصرف نمي‌شود .

يك متخصص پوست و مو گفت: روزه‌داران براي جلوگيري از خشكي پوست هندوانه، خربزه، طالبي و مايعات استفاده كنند.

 2/6/1389
والدين هميشه نگران کودک بدغذا
نبايد نيازي به کشيدن مجدد غذا در ظرف کودک باشد. اگر کودک هنوز گرسنه است و باز هم غذا مي‌خواهد، به او سبزيجات يا ميوه‌هاي تازه بدهيد.

خيلي از والدين هميشه نگران غذاخوردن بچه‌هايشان هستند. خيلي‌ها هم وقتي بچه‌شان کم غذا مي‌خورد مثلا اشتها ندارد يا به هر دليلي به غذا تمايلي نشان نمي‌دهد ناراحت مي‌شوند و به هر حربه‌اي که شده مي‌خواهند همان حجمي که خودشان دوست دارند به فرزندشان غذا بدهند.

 
 مصرف تخم مرغ هنگام سحر موجب تشنگي مي‌شود
2/6/1389
مواد نشاسته‌اي قند خود را به تدريج وارد خون مي‌كند كه باعث تعادل در قند خون مي‌شود و شخص احساس ضعف، خستگي و گرسنگي نخواهد داشت.

يك متخصص تغذيه گفت: در وعده سحر نبايد در مصرف پروتئين‌هاي حيواني مانند انواع گوشت‌ها و تخم‌مرغ افراط كرد زيرا باعث تشنگي مي‌شود.

 1/6/1389
مصرف ميوه‌هاي قرمز رنگ از رشد سلول‌هاي سرطاني جلوگيري مي‌کند
ميوه‌هاي قرمز داراي آب و دانه به طور طبيعي يک نوع ماده شيميايي به نام «اسيد الاجيک» توليد مي‌کنند که براي جلوگيري از رشد سلول‌هاي سرطان در بافت‌هاي سينه مفيد است.

مطالعات جديد نشان مي‌دهد: مصرف آب انار به دليل وجود آنتي اکسيدان به مقدار زياد مي‌تواند به عنوان راهي براي مبارزه و جلوگيري از سرطان سينه باشد.

 
 پیشگیری از سکته و نارسایی قلبی با مصرف کمتر گوشت قرمز
1/6/1389
قرار دادن جایگزین‌های مناسبی برای گوشت قرمز مانند انواع آجیل، مرغ، ماهی و محصولات کم چرب لبنی اثرات مثبتی روی سلامتی قلب خواهد داشت.

تحقیقات نشان می‌دهد، مصرف کم‌تر گوشت قرمز، ابتلا به سکته و نارسایی‌های قلبی را در زنان، به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

 1/6/1389
سبزي بولاغ اوتي خاصيت ضد سرطاني فوق العاده دارد
بولاغ اوتي يا شاهي آبي با آبتره جزو سوپر غذاها است كه اثرات محافظتي و سودمند زيادي براي سلامتي دارد.

بر اساس نتايج يك تحقيق جديد، مصرف روزانه مقادير مشخصي از سبزي بولاغ اوتي يا شاهي آبي، بدن را در برابر سرطان‌ها محافظت مي‌كند.

 
  1   2   3   4
 
     
   
     
     
    ::  تماس با ما  ::  درباره ما  ::  sitemap  ::  آگهي درهموطن  ::
کليهء حقوق متعلق است به روزنامهء هموطن سلام. ۱۳۹۳ - ۱۳۸۳
طراحی و اجرای سايت : شرکت به نگار