سه شنبه 19 خرداد 1405

 
 
     
 
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آگهي درهموطن 
اخبار در موبايل 
آرشيو روزنامه 
تماس با ما 

مصرف ليموترش موجب استحكام لثه‌ها مي‌شود

يك متخصص تغذيه گفت: مصرف ليموترش موجب متعادل نگه داشتن وزن بدن مي‌شود و به دليل ساخته شدن كلاژن به استحكام لثه‌ها كمك مي‌كند.

 
اخبار تغذيه هفته

اخبار تغذيه ماه

 

نمايش اخبار در تاریخ :

روز ماه سال

از 1/6/1389 تا 14/6/1389
 تغذيه نامناسب يكي از علل افزايش ديابت است
8/6/1389
ديابتي‌ها مصرف مواد كربوهيدرات دار و قندي را در وعده‌هاي اصلي و فرعي غذايي خود تقسيم كنند.

دكتر اسدالله رجب رييس انجمن ديابت گفت: افراد ديابتي كه قند آنها كنترل شده است، ممنوعيت غذايي ندارند.

 8/6/1389
مصرف ميوه، سبزيجات، گوشت و لبنيات در دوران نوجواني الگوي تغذيه را بهبود مي‌بخشد
به همين منظور مدارس مي‌توانند با برنامه‌هاي آموزشي مناسب و کارآمد به نوجوانان در بهبود عادات غذايي کمک شاياني كنند.

مصرف ميوه، سبزيجات، گوشت و لبنيات در دوران نوجواني و در دانش آموزان دبيرستاني مي‌تواند به عنوان يکي از راهکارهاي اصلي در اصلاح و بهبود الگوهاي تغذيه‌اي ناکارآمد، مفيد و کمک کننده باشد.

 
 فيتات موجود در نان‌هاي تخميرنشده باعث كوتاهي قد و مانع از جذب روي مي‌شود
8/6/1389
مصرف غذا در حد متعادل و مناسب از تمام گروه‌هاي غذايي براي دستيابي به رشد قدي مناسب اهميت دارد.

غلات به عنوان تامين کننده انرژي، قسمتي از پروتئين‌ها، برخي ويتامين‌ها و مواد معدني ضروري است اما مشخص شده مصرف نان‌هايي که آرد آنها به خوبي تخمير نشده است به دليل داشتن ماده‌اي به نام فيتات در پوسته غلات مانع از جذب مواد معدني به خصوص روي و کوتاهي قد مي‌شود.

 8/6/1389
از خريد زولبيا و باميه تيره رنگ خودداري كنيد
اين نوع زولبيا و باميه رنگشان كدر، حاوي ذرات سوخته و مواد مضرر براي بدن است و به شكل بهداشتي طبخ نشده‌اند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي ايران از شهروندان خواست از تهيه و خريد زولبيا و باميه تيره رنگ خودداري كنند.

 
 نوشابه احتمال زایمان زودرس را افزایش می دهد
8/6/1389
خطر زایمان زودرس در زنانی که روزانه 4 بار یا بیشتر نوشیدنی گازدار مصرف می‌کنند، تا 78 درصد افزایش می‌یابد.

تحقیقات حاکی از آن است زنان بارداری که نوشابه‌های گازدار یا غیر گازدار با شیرین‌کننده‌های مصنوعی مصرف می‌کنند احتمال خطر زایمان زودرس در آنان افزایش پیدا می‌کند.

 8/6/1389
پسته قند خون را كاهش مي‌دهد
پسته داراي مقادير زيادي پروتئين گياهي، مواد نشاسته‌اي غني و مواد معدني مهم مانند پتاسيم و منيزيوم است كه وجود آنها در بدن ضروري است.

مصرف يك مشت مغز پسته در روز نه تنها يك ميان وعده سالم و مغذي است بلكه با كاهش روند جذب كربوهيدرات‌ها در بدن باعث كاهش قندخون نيز مي‌شود.

 
 مصرف ميوه‌ها براي ريه مفيد است!
7/6/1389
در عين حال که مصرف ميوه و سبزي را افزايش مي‌دهيد سعي کنيد مصرف غلات تصفيه‌شده، گوشت قرمز و دسرهاي پرکالريرا کاهش تا از ريه‌اي سالم برخوردار شويد.

بررسي‌هاي پژوهشگران روشن کرده است مصرف ميوه‌هاي غني از بتاکريپتوکزانتين مثل پرتقال، نارنگي و انبه مي‌تواند از ريه در برابر سرطان محافظت کند.

 7/6/1389
آلبالو ضد عفوني کننده قوي روده
اين ميوه قدرت ضد عفوني كننده‌ قوي روده‌ها را دارد و به درمان كم خوني، تصلب شرايين، رفع خستگي، ديابت، نارسايي كبد و آرتريت كمك مي‌كند.

آلبالو در حقيقت نوعي گيلاس است كه در زبان لاتين Sour cherry نام دارد و ميوه آن كمي كوچكتر از گيلاس بوده، قهوه‌اي تيره يا سياه و ترش مزه است.

 
 مصرف انار در کاهش تاثير آلودگي هوا برروي چشم موثر است
7/6/1389
مصرف مايعات،نارنج و چاي سرد به دليل دارا بودن ويتامين هاي آنتي اکسيدان بخصوص ويتامين C و ريزمغذي

يک جراح و متخصص بيماري هاي چشم گفت: مصرف انار به دليل دارا بودن ويتامين هاي آنتي اکسيدان در کاهش تاثير آلودگي هوا برروي چشم موثر است.

 7/6/1389
كمبود يد در غذا باعث كاهش يادگيري در كودكان مي‌شود
کمبود يد در مواد غذايي کودکان باعث کاهش يادگيري در اين افراد شده که اين کمبود را با خوردن مواد غذايي دريايي مي‌توان برطرف کرد.

کم خوني در دختران جوان عامل مهمي براي ابتلا به افسردگي است، زيرا کمبود آهن در دختران دانش‌آموز بر روي وضعيت تحصيل آنها اثر گذاشته و باعث بروز افسردگي، زودرنجي، خستگي زياد، ريزش مو و عدم تمرکز آنها در هنگام درس خواندن مي‌شود.

 
 پرخوري در کوتاه‌مدت، كاهش اضافه وزن را دشوار مي‌كند
7/6/1389
حتي يک سال پس از انجام اين تحقيق هم نمونه‌هاي تحقيق در مقايسه با زمان قبل از مطالعه همچنان حدود 36/1 کيلوگرم چربي داشتند.

تحقيقات جديد محققان سوئدي نشان داد: حتي يک ماه زندگي ناسالم هم مي‌تواند فيزيولوژي بدن فرد را تغيير دهد در اين صورت به سختي مي‌توان چربي جمع شده را کم کرد.

 7/6/1389
مصرف ويتامين آ در زمان شيردهي خطر انتقال ويروس ايدز از مادر به نوزاد را افزايش مي‌دهد
انتقال ويروس ايدز از طريق شيردادن به نوزاد اتفاق مي‌افتد چون شير مادر حامل ذرات حياتي است كه نوزاد جذب و هضم مي‌كند.

مصرف ويتامين آ و مكمل‌هاي بتاكاروتن براي زناني كه تست مثبت ايدز دارند و به كودكشان شير مي‌دهند، خطرناكتر است، چون ميزان ورود ويروس ايدز به شير مادر را افزايش مي‌دهد

 
 آب سيب براي مبارزه با آلزايمر مفيد است
6/6/1389
ذره پروتئيني بتا – آميلوئيد در مغز افرادي كه مبتلا به آلزايمر هستند يافت مي‌شود. بنابراين كاهش ميزان اين پروتئين به معني كاهش خطر بروز آلزايمر است.

پژوهشگران اعلام كردند: نوشيدن آب سيب احتمال ابتلا به بيماري آلزايمر را با تاخير مي‌اندازد.

 6/6/1389
مصرف بيش از حد قهوه و چاي توهم‌زا است
باشد، تاثير کافئين در افزايش استرس به علت افزايش ميزان هورمون کورتيزول (هورمون استرس بدن) در تحقيقات قبلي اثبات شده است.

مصرف زياد کافئين مثل نوشيدن بيش از حد چاي و قهوه، احتمال بروز حالات خاص و توهمي همچون مانند شنيدن صداهاي عجيب و ديدن چيزهايي که ديگران نمي بينند را افزايش مي دهد.

 
 زغال اخته ضد سرطان است
6/6/1389
دانشمندان می گویند در حال حاضر مصرف این میوه بیشتر حالت پیشگیری از ابتلا را دارد و نه درمان تومور و مصرف روزانه آن برای همه توصیه می شود.

تحقیقات نشان می دهد گیاه زغال اخته (قره قاط) می تواند در بهبود تومور های سرطانی در نوزادان و کودکان موثر باشد.

 6/6/1389
مصرف اسفناج و کلم نسبت به ساير سبزيجات، تاثير بيشتري در پيشگيري از ديابت دارند
علت تاثير مثبت اين گروه سبزيجات را  ميزان بالاي آنتي اکسيدان و منيزيوم  مي‌دانند.

محققان اعلام كردند: رژيم غذايي سرشار از سبزيجات برگ‌دار سبز مي‌تواند خطر ابتلا به ديابت را کاهش دهد.

 
 روزه چربي‌ مفيدخون را زياد مي‌كند
6/6/1389
وعده غذايي در حد يک شام سبک بين وعده افطار و سحري بستگي به وضعيت و تمايل شخص براي صرف آن داشته و موجب جلوگيري از گرسنگي در طول روز مي‌شود.

روزه گرفتن ميزان چربي هاي نامطلوب موجود در خون را تنظيم کرده و موجب افزايش ميزان چربي هاي مفيدخون مي‌شود.

 6/6/1389
نوشيدن آب قبل از غذا به کاهش وزن کمک مي‌کند
: مردم بايد آب بيشتر و نوشيدني‌هاي شيرين و پرکالري کمتري بنوشند. اين يک راه ساده براي کمک به کنترل وزن است.

دانشمندان در ويرجينيا دريافتند: افرادي که رژيم دارند در صورت نوشيدن دو ليوان آب پيش از هر وعده غذايي، پنج پوند (دو کيلو و 270 گرم) وزن کم مي‌کنند.

 
 آب نه لاغر می کند و نه چاق!
5/6/1389
افرادی که در رژیم لاغری هستند لازم است آب بیشتری مصرف کنند، چون چربی به کمک آب دفع می‏شود و مصرف آب به دفع چربی کمک می‏کند.

می‌ گویند آنهایی که می‌خواهند وزن کم کنند، باید زیاد آب بنوشند. آیا این حرف، از نظر علمی، درست است؟

 5/6/1389
نگهداري ترشي در ظروف فلزي خطرناك است
اگر سيب خوراكي در كنار ساير ميوه‌ها نگهداري شود بر اثر تنفسي كه دارد بر ساير ميوه‌ها اثر گذاشته و موجب فاسد شدن سريع‌تر آنها مي‌شود.

ترشي‌ها بايد در ظروف شيشه‌اي نگهداري شوند و قرار دادن آنها در ظروف فلزي به علت واكنش بين ماده اسيدي سركه و ظرف باعث ايجاد مواد مضر و خطرناك براي بدن مي‌شود.

 
  1   2   3
 
     
   
     
     
    ::  تماس با ما  ::  درباره ما  ::  sitemap  ::  آگهي درهموطن  ::
کليهء حقوق متعلق است به روزنامهء هموطن سلام. ۱۳۹۳ - ۱۳۸۳
طراحی و اجرای سايت : شرکت به نگار