 |
توصيه روز |
 |
 |
:: بازار کامپيوتر :: |
 |
|
:: نکته آموزشی :: |
 |
|
|
 |
 |
|
 |
|
|
|
هموطن , چهارشنبه 6 مهر 1384 |
|
گوگل؛از ديروز تا فردا!
|
| | |
 | سيستم ارسال پيام کوتاه که در دنيا مورد استقبال کاربران موبايل است ، توسط گوگل نيز تا حدي مورد استفاده قرار گرفته است. | مقاله تحلیلی-هموطن-در ادامه معرفی لابراتوارهای سایت گوگل در سلسله مقالات معرفی گوگل به کاربران فارسی زبان ، چند لابراتوار کاربردی سایت را با هم می خوانیم.
11- SMS هاي گوگل
سيستم ارسال پيام کوتاه که در دنيا مورد استقبال کاربران موبايل است ، توسط گوگل نيز تا حدي مورد استفاده قرار گرفته . اين بخش در نشاني : http://www.google.com/sms قرار دارد. از طريق لابراتوار SMS گوگل ، مي توانيد درخواست هاي اطلاعاتي خود را در زمينه : 1- پيش بيني آب و هوايي فلان نقطه جهان در 4 روز آينده 2- آگاهي از زمان نمايش فلان فيلم يا تئاتر در منطقه اي که قرار داريد 3- استفاده از ديکشنري قوي آنلاين در زمينه هاي زباني مختلف در هر زمان و امثالهم را از گوگل درخواست کنيد. شما بايد کدي را که گوگل مي گويد به شماره خاص ، ارسال کرده و درخواست اطلاعات بکنيد.
روي موبايل شما با مشخصاتي که قبلا ثبت نام کرده ايد ، اطلاعات مربوطه ارسال مي شود. اين اطلاعات فقط متن است و صورت وبي ندارد.
همانطور که در تصوير ملاحظه مي کنيد ، گوگل به درخواست هاي اطلاعاتي کاربران خود که از طريق تلفن همراه درخواست اطلاعات کردند متني پاسخ مي دهد . براي آگاهي از نحوه استفاده از اين سرويس به نشاني : www.google.com/sms/howtouse.html مراجعه کنيد .
شرکتهايي که با لابراتوار اس ام اس گوگل همکاري مي کنند در نشاني : www.google.com/mobile/partner.htmlارائه شده است . از ايران شرکتي در اين ليست ديده نمي شود.
12- آژيرهاي الکترونيکي گوگل
واقعا بايد اظهار داشت که گوگل تنها سايت user oriented اينترنت است . کم تر سايتي در اينترنت سراغ داريم که اين قدر customized فعاليت کند. گوگل با راه اندازي لابراتوار Alerts خود ، چشم انداز جديدي براي تعامل بهتر با ان دسته از کاربران بي حالي که نمي خواهند به گوگل سر بزنند ، اما در عين حال بر روي مطالب خاصي حساس هستند ، خلق کرده است .
اين بخش در نشاني : http://www.google.com/alerts ارائه شده است . کار واحد آژيرهاي الکترونيکي گوگل ! اين است که ، به شمار امکان مي دهد تا کلمات يا عناوين خاصي را که مد نظر داريد ، به گوگل اعلام مي کنيد.
گوگل پس از ان که متوجه شد که اين اطلاعات مورد علاقه شما ، بيش تر جنبه عمومي دارد يا خبري ، بر اساس مقاطع زماني که شما مشخص کرديد (يکبار در روز – يکبار در هفته – هر وقت که اتفاق افتاد) ، لينک هاي مختلفي که مربوط به موضوع اعلامي شما است را به نشاني پست الکترونيکي شما ارسال مي کند. با اين کار ، همواره مي توانيد در موضوعات خاص ، اطلاعات به روز داشته باشيد. بدون ان که به گوگل سر بزنيد. گوگل حتي در مواقعي که شما آفلاين هم هستيد ، به فکر شما خواهد بود ! براي استفاده از اين سرويس ، ابتدا در گوگل ثبت نام کنيد .
13- گوگل در وضعيت محلي
جست و جو در مناطق خاصي از دنيا بر روي عناوين مختلف ، قابليتي است که گوگل براي استفاده بيش تر و بهينه تر کاربران خود نسبت به مطالب خاص در مناطق خاص ، تعبيه کرده است .
مثلا اگر به دنبال پيدا کردن فروشنده خاويار در لندن هستيد ، اين بخش کمک شاياني به شما مي کند. در حقيقت اين بخش ، يافتن بيزينس هاي محلي در اقصي نقاط جهان است . گوگل تا ان جا که بتواند ، بهترين و نزديک ترين محل را به شما معرفي مي کند. اين لابراتوار گوگل ، در نشاني : http://local.google.com ارائه شده است. باکس جست و جوي اين بخش ، داراي 2 قسمت است . يک قسمت ، از شما مي خواهد عنوان موضوعي را که مي خواهيد جست و جو کنيد وارد کنيد . بخش ديگر از شما درخواست مي کند تا نام شهر و سپس مخفف نام کشوري را که مي خواهيد موضوع مورد علاقه شما ، در ان جا جست و جو شود ، وارد کنيد. اگر علاقمنديد تا همواره خدمات يا محصولات شما نيز در اين بخش براي کاربران علاقمند به جست و جوهاي محلي ، ارائه شود ، به نشاني : www.google.com/local/add مراجعه کرده و درخواست عضويت در اين بخش را به مهندسان گوگل ارائه کنيد.
14- دايرکتوري گوگل
Directory
دايرکتوري گوگل ، يکي از قديمي ترين بخش هاي گوگل است .
در اين بخش ، بيش از 2 ميليون سايت اينترنتي در 15 عنوان اصلي طبقه بندي شده اند . ضمنا امکاني در اين بخش ارائه شده است که کاربران مي توانند سايت هاي کشورهاي خودشان را به زبان رسمي کشورخود مشاهده کنند. اين قابليت در نشاني : http://dir.google.com/Top/World ارائه شده است . اطلاعات بيش از 4 هزار سايت اينترنتي فارسي در بخش ايران گوگل ، فهرست شده است . بزرگترين دايرکتوري ويرايش شده انساني بر روي وب ، عنواني است که گوگل براي بخش دايرکتوري خود ارائه کرده است . بخش دايرکتوري سايت ياهو نيز تا حدي همطراز بخش دايرکتوري گوگل است . با اين تفاوت که شما اگر سايتي را بشناسيد که در اين فهرست عريض و طويل نباشد ، در سايت ياهو نمي توانيد خودکار به اضافه کردن سايت بپردازيد. اما گوگل همه چيز را از قبل پيش بيني کرده است . هر کسي مي تواند در بزرگ تر کردن بخش دايرکتوري گوگل شريک شود. براي اين کار ، درخواست خود را به : http://dmoz.org/cgi-bin/apply.cgi
ارسال کرده و منتظر پاسخ بمانيد. پس از تائيد اطلاعات و توانائي شما ، بخشي در دايرکتوري گوگل به شما اختصاص مي يابد که مي توانيد بر اساس موضوعات اصلي و فرعي که مد نظر داريد ، دايرکتوري ايجاد کنيد . گوگل اين امکان را به شما مي دهد که پست الکترونيکي خود را در ساخت اين دايرکتوري در زير يکي از صفحات گوگل درج کنيد. اين امتياز بزرگي است !
اگر چه تا کنون 32 ميليون سايت اينترنتي ايجاد شده است ، اما به هر حال رباتهاي فضول گوگل همه ان را رديابي نکرده است . جست وجو در دايرکتوري گوگل ، خيلي شما را به نتيجه مورد نظر نمي رساند. براي اين کار از گزينه جست و جو در وب گوگل همواره استفاده کنيد و گزينه جست و جو در دايرکتوري گوگل را فراموش کنيد.
در برخي از موضوعات ، دايرکتوري گوگل بسيار قوي تر از دايرکتوري ياهو يا آلتاويستا مي باشد .
| | | | | | | | |
|
 |
تحليل |
 |
 |
:: اقتصادی :: |
 |
|
:: فناوری اطلاعات :: |
 |
|
:: روی خط جوانی :: |
 |
|
:: ورزش :: |
 |
|
:: فرهنگ و هنر :: |
 |
|
:: حوادث :: |
 |
|
|
 |
 |
|
 |
|
|