 |
توصيه روز |
 |
 |
:: بازار کامپيوتر :: |
 |
|
:: نکته آموزشی :: |
 |
|
|
 |
 |
|
 |
|
|
|
تالیانیوز , يكشنبه 12 فروردين 1386 |
|
ضريب نفوذ تلفن همراه در عراق بيشتر از ايران است
|
| | |
 | در طول مدت مذکور بازار مخابرات کشور عراق بهترین فصل خود را تجربه کرد و 1.36 میلیون مشترک را به مجموع مشترکین خود اضافه کرد و میزان كل آنها را به مرز 9 میلیون تن رساند.
| 
هر سه اپراتور فعال در کشورعراق گزارش عملكرد فصل پایانی سال 2006 خود را عرضه کرده اند كه مطالعه آنها نشان مي دهد ضريب نفوذ تلفن همراه درعراق جنگ زده و تحت اشغال بيش از 8 درصد بالاتر از ايران است.
بر اساس این گزارش ، در طول مدت مذکور بازار مخابرات کشور عراق بهترین فصل خود را تجربه کرد و 1.36 میلیون مشترک را به مجموع مشترکین خود اضافه کرد و میزان كل آنها را به مرز 9 میلیون تن رساند.
این امر نشاندهنده ضریب نفوذ 32.6 درصدي تلفن همراه در اين کشور است که 4.8 درصد از آن فقط در 3 ماه آخر سال گذشته ميلادي به دست آمده است.
ضریب نفوذ تلفن همراه در عراق 2 سال قبل تنها 5 درصد بود و حال آنکه یک سال پس از مقطع مذکور اين رقم با 12 درصد افزایش به 17.3 درصد رسيد.
افزایش 15.3 درصدی که در سال جاری به ثبت رسیده است بدون شک يك رکورد شکني بي نظير است و بر همین اساس انتظار می رود در سال 2007 میلادی نیز با بهبود وضعیت آنتن دهی و پوشش شبکه تلفن همراه هر سه اپراتور موجود در عراق، شاهد رکوردشكني دیگری باشیم.
بر اساس این گزارشها، در يك سال گذشته تحولات چشمگيري در بازار تلفن همراه عراق رخ داده، به این ترتیب که اپراتور Orascom سال 2006 میلادی را با اختصاص 40 درصد از میزان کل مشترکین به خود آغاز کرد ولی در عین حال در هر فصل درصدی از سهم خود را نیز از دست داد و سه ماهه پاياني سال 2006 را با اختصاص 32.8 درصد از مجموع بازار به خود به پایان رساند.
از طرف دیگر Wataniya's AsiaCell نیز سال 2006 میلادی را به گونه ای آغاز کرده بود که پس از اوراسکام با 36.1 درصد كل مشتركان در مکان دوم قرار داشت ولی این اپراتور نیز در طول دو فصل بعدی سال سیر نزولی را طی کرد و سال را با اختصاص 31.0 درصد از مجموع کل بازار به خود به پایان رساند.
MTC Kuwait's Atheer Telecom برنده واقعی رقابت سه ماهه اخير بود چرا که سهم خود را از 23.5 درصد به 36.2 درصد افزایش داد و همچنین میزان مشترکین خود را 3 برابر كرد.
عمده ترین دلیل اين تغییر در بازار، افزايش مشتركان در مناطق محروم تر عراق عنوان شده است.
در حالیکه اوراسکام منطقه مرکزی عراق از جمله بغداد را در اختیار دارد ، Atheer و AsiaCell مناطق شمال و جنوبی را در اختیار داشتند که کار در این مناطق بسیار دشوار بود.
پس از آنکه سطح خاصی از پوشش دهی به دست آمد ، هریک از 3 اپراتور مذکور مجاز بودند به مناطق دیگری رفته و در آنجا به فعالیت خود ادامه دهند و بنابراین واضح است که با چنین شرایطی كسب مشترکین جدید در بغداد براي AsiaCell و Atheer Telecom بسیار آسانتر از دامنه مناطق کوهستاني و صعب العبور است.
| | | | | | |
|
 |
تحليل |
 |
 |
:: اقتصادی :: |
 |
|
:: فناوری اطلاعات :: |
 |
|
:: روی خط جوانی :: |
 |
|
:: ورزش :: |
 |
|
:: فرهنگ و هنر :: |
 |
|
:: حوادث :: |
 |
|
|
 |
 |
|
 |
|
|