 |
توصيه روز |
 |
 |
:: بازار کامپيوتر :: |
 |
|
:: نکته آموزشی :: |
 |
|
|
 |
 |
|
 |
|
|
|
عصر ارتباط , يكشنبه 26 فروردين 1386 |
|
رگولاتوری که شان خود را فراموش کرد
|
| | |
 | تجربه ثابت كرده است استفاده از رسانهها آن هم به شكلي كه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي استفاده ميكند در شرايطي به وقوع ميپيوندند كه اميد به انجام كاري از طريق مراجع قانوني و منطقي وجود نداشته باشد. | 
یادداشت آنلاین-مجتبی محمودی-هر كاري آداب خاص خود را دارد و هر مقامي شاني متفاوت همانگونه كه يك وكيل زماني سخناش در محكمه شنيدني است كه با زبان حقوقي و قانوني صحبت كند؛ قطعا سخن گفتن يك رگولاتور نيز آداب و شئون خاصي دارد كه پيروي نكردن از آن باعث خدشه به آن جايگاه و مقام خواهد شد.
قدري به نحوه گفتگوي رسانهايي سازمان تنظيم مقررات با اپراتور دوم تلفن همراه ايران دقت كنيد، آيا ادعاهايي كه از سوي رگولاتور ايراني مطرح ميشود به نظر شما وجاهت رسانهايي شدن را دارد.
تجربه ثابت كرده است استفاده از رسانهها آن هم به شكلي كه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي استفاده ميكند در شرايطي به وقوع ميپيوندند كه اميد به انجام كاري از طريق مراجع قانوني و منطقي وجود نداشته باشد.
به اين معني كه اگر ايرانسل به عنوان اپراتور دوم تلفن همراه براي احقاق حقوق خود نميتوانست از طريق مجاري منطقي و حقوقي به نتيجه برسد طبيعي بود كه دست به افشاگري يا طرح ادعاهاي خود بزند.
اين در حالي است كه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي بالاترين مرجعي است كه قاعدتا و قانونا بايد روابط اپراتورها با يكديگر و فعاليت آنها را تنظيم و زير نظر داشته باشد و اپراتورها نيز راهي جز اجراي مصوبات و دستورات رگولاتور ندارند.
چگونه است كه سازمان تنظيم مقررات به عنوان بالاترين مرجع براي اعمال يك مصوبه تحت عناوين ثانيهايي شدن صورتحسابهاي مشتركان به جاي استفاده از ابزارهاي قانوني خود اقدام به فضاسازي ميكند.
آيا هدف از اين فضاسازي براي رگولاتوري كه به راحتي ميتواند يك اپراتور را مجبور به اجراي يك مصوبه يا آييننامه كند انتفاعي در بر دارد يا اينكه با اين شيوه در تلاش است تا سرپوشي بر تعهدات انجام نشده خود بگذارد. دقت كنيد هدف از اين يادداشت حمايت از اپراتور دوم نيست قطعا ايرانسل براي رقابت بهتر با اپراتور اول بايد صورتحسابهاي مشتركان را برحسب ثانيه محاسبه كند و به جاي اطلاعرساني و تبليغات پيدرپي كه بدون پشتوانه واقعي در ارائه خدمات بهتر است اقدام به بالا بردن كيفيت شبكه و خدمات خود كند.
اما واقعيت اين است كه رگولاتور ايراني، شان و جايگاه واقعي خود را رعايت نميكند و دقيقا خود را همتراز با يك اپراتور فرض كرده است. آيا آقاي رگولاتور و معاونانش هر هفته با مسئولان اپراتور دوم جلسه ندارند كه براي ابلاغ يك دستور العمل و براي ثانيهايي شدن صورتحسابها اولتيماتوم رسانهايي ميدهند .
| | | | | | |
|
 |
تحليل |
 |
 |
:: اقتصادی :: |
 |
|
:: فناوری اطلاعات :: |
 |
|
:: روی خط جوانی :: |
 |
|
:: ورزش :: |
 |
|
:: فرهنگ و هنر :: |
 |
|
:: حوادث :: |
 |
|
|
 |
 |
|
 |
|
|