 |
توصيه روز |
 |
 |
:: بازار کامپيوتر :: |
 |
|
:: نکته آموزشی :: |
 |
|
|
 |
 |
|
 |
|
|
|
تالیانیوز , دوشنبه 24 ارديبهشت 1386 |
|
عرضه بیش از 10 میلیون گوشی هوشمند در آسيا در سه ماهه اول
|
| | |
 | تلفن های همراه معمولی به افول 39 درصدی صادرات سالیانه خود ادامه میدهند.
| 
بر طبق برآورد جديد موسسه تحقیقاتی Canalys در خصوص فروش گوشيهای هوشمند، رشد فزاینده فروش دستگاه های هوشمند وتلفن های همراه در قاره آسيا همچنان ادامه دارد، چنان که برای اولین بار در یک فصل بیش از ده میلیون دستگاه از اين نوع در اين قاره عرضه شده است.
تحقیقات Canalys نشان میدهد که 10.1 میلیون تلفن همراه هوشمند، 435.000 دستگاه تلفن همراه و کمتر از 150.000 دستگاه تلفن معمولی در سه ماهه اول سال 2007 عرضه شده اند.
آسيا با سهم 46 درصدی بزرگترین بازار براي دستگاه های هوشمند همراه محسوب میشود. در حالیکه این سهم برای منطقه خاورميانه، اروپا و شمال افريقا 37 درصد و برای قاره آمريكا 17 درصد است.
Canalys صادرات جهانی گوشی را در فصل اول سال 2007، 23.2 میلیون دستگاه اعلام کرده، که نسبت به 16.7 میلیون سال قبل در همین زمان 39 درصد رشد داشته است.
رشد هر ساله در آسيا کمی بیش از میزان متوسط جهانی یعنی 40 درصد است. این میزان از 84 درصد فصل چهارم سال 2006 کاهش بسیاری داشته است.
تلفن های همراه معمولی به افول 39 درصدی صادرات سالیانه خود ادامه میدهند.
در مقابل صادرات دستگاه های هوشمند همراه با قابلیت های بالا ، 43 درصد رشد نشان میدهند.
نوکیا همچنان برتری خود را در اسيا حفظ کرده چرا که در سه ماهه اول حدود 4.9 میلیون دستگاه تلفن هوشمند به اين قاره صادر کرده است.
بیشترین فروش در آسيا به گوشی های پرطرفدار سری N که دارای نرم افزار Symbian S60 هستند، تعلق دارد.
Sharp از فصل چهارم با رشد چشمگیر سالیانه 50 درصدی به جایگاه دوم صعود کرده است.
Fujitsu با همان میزان رشد در جایگاه سوم پیش از Motorola و Mitsubishi قرار دارد. جایگاه پنجم Mitsubishi فصل قبل متعلق به Sony Ericsson بود.
میزان کلی فروش در بین تمام این فروشندگان مربوط به دستگاه های هوشمند Symbian آنها بوده که صادرات آنها توسط شرکت ژاپنی NTT DoCoMo صورت گرفته است.
مشخصه بارز این بازار این است که توزيعي بسیار پراکنده را به خود اختصاص می دهد.
موفقیت Motorola بدلیل عرضه گوشی های هوشمند دارای سیستم عامل Linux است که بیشتر در کشور چین فروش دارد، و اکثریت متعلق به صادرات مدل Ming بوده است.
افزایش تقاضا نزدیک به تعطیلات سال نو چینی به افزایش رشد 50 درصدی سالیانه دستگاه های هوشمند همراه در چین کمک کرد.
در طول چند سال آینده انتظار می رود که بیشترین رشد در آسيا در بازارهای نفوذ پذیرهند، اندونزی، تایلند، و ویتنام رخ دهد.
Canalys برآورد کرده که کشور هند سومین بازار بزرگ ناحیه، پس از ژاپن و چین است، که میزان 6 درصد صادرات دستگاه های هوشمند همراه آسيا در فصل اول سال 2007 متعلق به آن بوده است.
Sony Ericsson برخلاف رشد سالانه 239 درصدی فروش توليداتش، دراین فصل از جایگاه پنجم به ششم تنزل یافته است.
با این حال این امر نشانگر تداوم کاهش 25 درصدی است که همراه با کاهش زیاد میزان کلی دستگاه های UIQ در نتیجه جریان هایی است که هنوز تحت تاثیر فصل چهارم سال 2006 هستند. و همچنین علت دیگر آن کمبود توجه روی گوشی های هوشمند است، چرا که توجه بسوی نمونه های غالب آن خصوصاً مدلهایی که مارک Walkman دارند تغییر کرده است.
| | | | | | |
|
 |
تحليل |
 |
 |
:: اقتصادی :: |
 |
|
:: فناوری اطلاعات :: |
 |
|
:: روی خط جوانی :: |
 |
|
:: ورزش :: |
 |
|
:: فرهنگ و هنر :: |
 |
|
:: حوادث :: |
 |
|
|
 |
 |
|
 |
|
|