 |
توصيه روز |
 |
 |
:: بازار کامپيوتر :: |
 |
|
:: نکته آموزشی :: |
 |
|
|
 |
 |
|
 |
|
|
|
فناوران , دوشنبه 11 تير 1386 |
|
لزوم تقاضا محور كردن طرح جديد شورا
|
| | |
 | محتواي خريداري شده توسط شوراي عالي اطلاع رساني لزوماً آن چيزي نخواهد بود كه بخش خصوصي براي ايجاد يك كسب و كار مبتني بر محتوا نيازمند آن است.
|  يادداشت آنلاین-ايجاد «بازار ملي اشتراك محتوا» ايده تازه شوراي عالي اطلاعرساني است با هدف تحرك بخشيدن به بدنه توليد محتوا يا حمايت از صاحبان محتوا و ايجاد فضاي كاري تازه براي بخش خصوصي.
اگر چه در سطح جهان به ويژه كشورهاي پيشرو از نظر محتواي الكترونيكي، چنين طرحهايي بي سابقه يا كم سابقه است و اصولا نهادهاي حاكميتي وارد اين گونه فضاها نميشوند، به هر حال با توجه به شرايط امروز كشور ما ميتوان تاحدي به اين اميدوار بود و به همين دليل به طراحان آن دست مريزاد گفت. اما به نظر ميرسد اين طرح نميتواند آن گونه كه بايد، به فرآيند توليد محتوا و اقتصادي كردن اين فرآيند بينجامد؛ چه طراحان آن نيز به اين موضوع معترفند كه قرار نيست با اين طرح تمامي مشكلات محتوای الكترونيكي حل شود. بنابراين به نظر ميرسد در كنار اين بازار كه قرار است محتوا را از صاحباش بخرد و براي فروش به بخش خصوصي روي ميز بگذارد، نياز به بازار ديگري داريم كه با ارايه تقاضا از بخش خصوصي، تحرك را در بخش توليد موجب شود.
در واقع بايد تهيه محتواي مورد تقاضاي بخش خصوصي را به توليدكنندگان سفارش داد و اين، چرخهاي درست عكس آن چيزي است كه قرار است در بازار ملي اشتراك محتوا شكل بگيرد.
به بيان ديگر، محتواي خريداري شده توسط شوراي عالي اطلاع رساني لزوماً آن چيزي نخواهد بود كه بخش خصوصي براي ايجاد يك كسب و كار مبتني بر محتوا نيازمند آن است.
| | | | | | |
|
 |
تحليل |
 |
 |
:: اقتصادی :: |
 |
|
:: فناوری اطلاعات :: |
 |
|
:: روی خط جوانی :: |
 |
|
:: ورزش :: |
 |
|
:: فرهنگ و هنر :: |
 |
|
:: حوادث :: |
 |
|
|
 |
 |
|
 |
|
|