 |
توصيه روز |
 |
 |
:: بازار کامپيوتر :: |
 |
|
:: نکته آموزشی :: |
 |
|
|
 |
 |
|
 |
|
|
|
itmen , دوشنبه 9 مهر 1386 |
|
با اسكيتبازي شهر را زيرپا بگذاريد
|
| | |
 | حركت اسكيتباز شما در اين بازي با آنالوگ سمت چپ است و آنالوگ سمت راست براي انجام تكنيكها و حركات مربوط به اين ورزش است. | 
بازيهاي اسكيت زيادي بودهاند كه در سالهاي اخير آمدهاند و به زودي فراموش شدهاند اما در بين آنها تنها سري Tony Hawk به بقاي خود ادامه داده است. دليل اصلي فراموش شدن بسياري از بازيهاي اسكيت هم تقليد از سري بازي اسكيت پرشتاب شركت Activision بوده سري Tony Hawk كه در سالهاي اخير بيرقيب بوده است، حالا رقيب سرسخت و قدرتمندي به اسم Skate از شركت EA را در كنار خود ميبيند. ظاهرا Skate كه يك بازي شبيهسازي (Simulation) است، از بيخ و بن ضد سري Tony Hawkساخته شده است.
با وجود اينكه Skate و Tony Hawk هر دو بازيهاي موفق ورزش اسكيت هستند، اما نقاط اشتراك زيادي ندارند. يكي از وجوه تمايز Skate سيستم كنترل لذتبخش آن است كه تمامي مهارتهاي يك اسكيتباز واقعي را در دو آنالوگ دستهبازي به نمايش ميگذارد. با استفاده از اين سيستم ارايه تكنيكهاي مختلف با اسكيت جذابتر و هيجانانگيزتر خواهد بود.
اما متاسفانه اين كنترل جذاب چندان در خدمت ماجراجوييهاي اسكيتي به كار گرفته نميشود.
حركت اسكيتباز شما در اين بازي با آنالوگ سمت چپ است و آنالوگ سمت راست براي انجام تكنيكها و حركات مربوط به اين ورزش است. بسياري از تكنيكها به روش مشابهي انجام ميشود و گاهي اوقات هم ميتوان آنها را با هم درآميخت.
دوربين بازي Skate از زاويه پاييني شخصيت بازي را نمايش ميدهد و به اين دليل بازيكن شما شايد بيش از اندازه نزديك دوربين است و كلي از فضاي ديد را اشغال ميكند. به همين دليل در مواقعي كه در يك زاويه تنگ و بسته قرار ميگيريد، شخصيتتان آنقدر كمرنگ نميشود تا بتوانيد فضاي روبهروي خود را به خوبي ببينيد.
در Skate همه چيز به زمانبندي بستگي دارد. علاوه بر اين پرشهاي شما به ميزان سرعت و حالت بدنتان بستگي دارد در نتيجه يكي دو ساعتي طول ميكشد تا در بازي راه بيفتيد. به طور كلي سيستم Skate به مهارت شما بستگي دارد. همهچيز واقعي است و ديگر خبري از آيتمهاي آزادكردني و انرژي و سرعت مضاعف و يا پرشهاي خارقالعاده نيست. تنها چيزي كه تغيير ميكند آمار مربوط به عملكرد و مهارت شماست.
داستان Skate آبكي و نچسب است. در حالت Career به يك اتوبوس برخوردکرده و نياز به جراحي پيدا ميكنيد و همين كار است كه تغيير چهره و حالت بدن شخصيتتان را توجيه ميكند. وقتي دوباره صحيح و سالم روي پاي خود ميايستيد وقت آن است تا به چشم بياييد و تمام جوايز و مدالها را درو كنيد. وجود هدفهاي مختلف در بازي تنوع خوبي دارد، اما اگر ميخواهيد اسكيتباز خوبي شويد بايد از پس همه آنها برآييد.
از طرفي، دو مجله مخصوص اسكيت و اسكیتسواري هم در اين بازي هستند كه تصوير شما را به عنوان مدل روی جلد خود ميگذارند، البته بعد از آنكه كلي حركات عجيب و غريب انجام دهيد و تكنيكهاي مختلفي را اجرا كنيد تا صاحبان مجله بالاخره به عكس مورد علاقهخود دست پيدا كنند.
مسابقههاي چندنفره هم در كار است. مثلا بايد با رقيبان خود در زماني معين مسابقه دهيد و بيشترين امتياز را از تكنيكهاي خود به دست آوريد و يا شانه به شانه آنها مسافتي را طي كنيد.
هرچه در بازي پيش ميرويد منطقههاي جديدي كه قبلا در سطح شهر به آنها دسترسي نداشتهايد آزاد ميشود.
علاوه بر سطح شهر وارد ساختمانهايي ميشويد كه البته آنها را قبلا در بازيهاي شركت EA ديدهايد.
علاوه بر حالت Career ميتوانيد رقابتها و مسابقات ديگري را انتخاب كنيد. مثلا در حالت Jam سريعترين اسكيتباز برنده ميشود. در چنين مسابقاتي در محدوده بزرگ شهر فضاهايي محدود در نظر گرفته ميشود. فرض كنيد در يك زمين اسكيت شبيه به يك استخر، شش اسكيت باز بايد با هم مسابقه بدهند، اما تنها چيزي كه اتفاق ميافتد تصادف اين اسكيتبازها با يكديگر است.
در حالت بازي آنلاين گاهي اوقات مشكلاتي بروز ميكند پس در اين مورد همهچيز كاملا به سرعت بازيكنان در شبكه بستگي دارد و اين بدان معناست كه فقط يك بازيكن با سرعت اتصال پايين ميتواند يك مسابقه را خراب كند.
اين مشكل زماني بيشتر خود را نشان ميدهد كه متوجه ميشويد اصل و اساس Skate بر زمانبندي استوار است و نوسان در شبكه آنلاين و سرعت اتصال بازيكنان ميتواند تمام سيستم بازي را به هم بريزد.
خوشبختانه EA با ايجاد قابليت پخش مجدد صحنههاي بازي به بازيكنان اجازه ميدهد از لحظات به يادماندني بازي خود عكس و فيلم بگيرند و فايل تصويري خود را روي منوي آنلاين بازي و يا سايت مخصوص بازي قرار دهند. اين همان كاري است كه EA در بازهاي قبلي ورزشي خود مثل Burnout انجام داده بود.
Skate از نظر گرافيكي طبيعي به نظر ميرسد و با فضاي واقعي بازي جور در ميآيد. اسكيتبازها خوب طراحي شدهاند و انيميشنها و حركتها هيجانانگيز است.Skate هم مثل ساير بازيهاي ورزشي پر از اسپانسر و محصولات تبليغاتي است؛ البته اغلب با اين مورد مشكلي نخواهيد داشت و علامتهاي تجاري نام آشنا در Skate آن را به واقعيت نزديك ميكند. اما گاهي اوقات تبليغات از حد ميگذرد. مثلا هر وقت با يك اسكيتباز حرفهاي روبهرو ميشويد، او پس از انجام چند تكنيك هيجانانگيز تمامي نشانهاي تجاري خود از لباس و شلوار گرفته تا كفش و اسكيت خود را به شما نشان ميدهد. علاوه بر اين، به تازگي EA و آديداس براي توليد چند مدل كفش با همديگر به توافق رسيدهاند. درست حدس زديد! EA در تمامي بازي ميخواهد تبليغات اين كفشها جلوي چشم شما باشد و يك لحظه شما را راحت نگذارد.
همچنين تبليغات روي بيلبوردهايي كه در بازي طراحي شده است از طريق دانلود تغيير ميكنند كه ابتكار جالبي است.
تركيب آهنگهايي كه در Skate به كار رفته است عجيب و ناموزون است و اصولا با روند كلي بازي سازگار نيست، اما صداهاي ديگر بازي خيلي خوب از كار درآمده است. صداي اسكيت و ليزخوردن و سرخوردن آن نيز هيجانانگيزتر از هر بازي اسكيتي است كه تا به حال ديدهايد. Skate اشكالات انگشتشماري دارد، اما به قابليتهاي اين بازي تنها زماني پي ميبريد كه دسته بازي را به دست گرفته باشيد.اين بازي آنقدر خلاقيت و نوآوري به دنياي بازيهای اسكيت وارد كرده است كه ميتوانيم آن را بهترين بازي اسكيت موجود بناميم.
نكات مثبت: سيستم كنترل و انجام تكنيكهاي اسكيتي منحصر به فرد و لذتبخش است؛ گرافيك و انيميشن خوب به واقعگرايي هرچه بيشتر بازي كمك ميكند؛ جلوههاي صوتي جذاب.
نكات منفي: كنترل بازي بيش از حد تخصصي طراحي شده است؛ در بازي آنلاين معمولا در يك فضاي كوچك مسابقه ميدهيد که باعث ميشود دايما با رقباي خود برخورد كنيد و به زمين بيفتيد؛ زمان بارگذاري و انيميشن منوها گاهي اوقات آزاردهنده است.
| | | | | | |
|
 |
تحليل |
 |
 |
:: اقتصادی :: |
 |
|
:: فناوری اطلاعات :: |
 |
|
:: روی خط جوانی :: |
 |
|
:: ورزش :: |
 |
|
:: فرهنگ و هنر :: |
 |
|
:: حوادث :: |
 |
|
|
 |
 |
|
 |
|
|