 |
توصيه روز |
 |
 |
:: بازار کامپيوتر :: |
 |
|
:: نکته آموزشی :: |
 |
|
|
 |
 |
|
 |
|
|
|
itmen , يكشنبه 6 آبان 1386 |
|
روز بدون ايميل
|
| | |
 | سال گذشته شركتي به نام PBD در پي نگراني مديرعامل از وابستگي كارمندان به ارتباطات مجازي روزهاي جمعه را به عنوان «روز بدون ايميل» اعلام كرد |  زينب مهدوي فر- صندوقهاي پر از ايميل و درگيري بيش از حد كارمندان با مقوله نامههاي الكترونيكي، شركتها را به اتخاذ تصميمي جدي انگيخته است.
در همين راستا، شركت اينتل آخرين شركتي است كه روزي را به عنوان «روز بدون ايميل» نامگذاري كرده است.جمعهها، 150 تن از مهندسان اين شركت براي ارتباط با يكديگر از راههاي سنتي و منسوخ گذشته استفاده ميكنند.البته اين نامگذاري به معني ممنوعيت كامل ايميل در سازمان نيست، اما در روزهاي مذكور بر روي ارتباط رودررو و تلفني تاكيد شده است.
چندي پيش، پاول اتليني (Paul Otellini)، مدير عامل اينتل، در پيغامي از كارمنداني كه براي ارتباط با همكارانشان به فرستادن ايميل اكتفا كرده و از ملاقاتهاي رودرو صرفنظر ميكنند، انتقاد كرد.
تجربه سايرين
ايده كنار گذاشتن ايميل در روزهاي خاص، يك طرح جديد محسوب نميشود و شركتهاي متعددي از فوايد ترك صندوقهاي مجازيشان براي يك روز در هفته آگاه شدهاند كه شركتهاي Cellular، Deloitte و Touche از اين دستهاند.
سال گذشته شركتي به نام PBD در پي نگراني مديرعامل از وابستگي كارمندان به ارتباطات مجازي روزهاي جمعه را به عنوان «روز بدون ايميل» اعلام كرد و پس از گذشت چهار ماه شركت توانست به موفقيت چشمگيري در زمينه كار گروهي، روحيه كاركنان و همچنين بازدهي عملياتي دست يابد.
استرس ايميلي
شركت تحقيقاتي راديكاتي (Radicati Group)، اعلام كرد كه در سال 2006 كارمندان آمريكايي را به طور متوسط روزانه 37 ايميل فرستادند كه اين تعداد براي پايان سال جاري 47 ايميل تخمين زده ميشود.
مطالعات ديگري كه از سوي محققان دانشگاههاي گلاسگو و Paisley صورت گرفت، نشان داد كه يك سوم از كارمندان با نگراني حاصل از حجم بالاي ايميلها روبهرو هستند.
با بررسي رفتار افراد معلوم شد كه گروه پر شماري از كارمندان بيش از 30 تا 40 بار در ساعت به صندوق ايميلشان سر ميزنند.
ماريو هير (Mario Hare)، از محققان دانشگاه Paisely معتقد است كه تضاد ميان تعداد دفعاتي كه كاربران تصور ميكنند ايميلشان را چك كردهاند با تعداد واقعي سرزدن به صندوق پستي مجازي، از موارد مساله ساز در اين زمينه است.
وي ميگويد: قوانين مربوط به چك كردن صندوق ايميل را هر فرد شخصا و به صورت ذهني تدوين ميكند و واكنشهاي افراد كاملا متفاوت است. به عنوان مثال، برخي با خونسردي نسبت به ايميلهاي دريافتي برخورد ميكنند، در حالي كه برخي ديگر به صورت آني به ايميلهايشان پاسخ ميدهند.
اين محقق اعتقاد دارد كنار گذاشتن ايميل در روزهاي خاصي از هفته براي كارمنداني كه به تمركز بيشتر در محل كار نيازمندند، بسيار موثر خواهد بود.
كنارگذاشتن ايميل يك روش عمومي پذيرفته شده براي كاهش استرس و افزايش بازدهي محسوب نميشود.
آلن اليوت (Alan Elliot)، مدير بخش توسعه تجاري متخصصان ايميل در شركت Mirapoint ميگويد: به جاي توقف ايميلها در پايان هفته، كه تنها به بيشتر شدن كار در روز اول هفته بعد ميانجامد، بهتر است پيمانكاران، استفاده و مديريت مناسب ايميل را به كاركنانشان بياموزند.
تصور ايميل به عنوان هيولايي كه منابع سازمان را ميبلعد و حذف آن به بازدهي بيشتر ميانجامد، به منزله نفي يكي از واقعيتهاي زندگي تجاري امروز است.
با همه اين تفاسير، شركت بزرگ اينتل مصمم است شيوههاي نويني را با گذراندن يك نيم روز در هفته به صورت آفلاين در پيش گيرد كه با طبيعت هميشه آنلاين دفاتر كار امروزي، كمي متفاوت است.
| | | | | | |
|
 |
تحليل |
 |
 |
:: اقتصادی :: |
 |
|
:: فناوری اطلاعات :: |
 |
|
:: روی خط جوانی :: |
 |
|
:: ورزش :: |
 |
|
:: فرهنگ و هنر :: |
 |
|
:: حوادث :: |
 |
|
|
 |
 |
|
 |
|
|