چهارشنبه 29 مرداد 1404

 
 
     
 
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آگهي درهموطن 
اخبار در موبايل 
آرشيو روزنامه 
تماس با ما 
توصيه روز
:: بازار کامپيوتر ::
معرفی تبلت چهار هسته‌يی شرکت ASUS‎
:: نکته آموزشی ::
چگونه گوشی اورجینال را از تقلبی تشخیص دهیم؟

اخبار داخلی فناوری اطلاعات ضرورت تشكيل نهادي براي مديريت ارتباط با مشتری

 
 

فناوران , چهارشنبه 9 آبان 1386

ضرورت تشكيل نهادي براي مديريت ارتباط با مشتری

 
 

در حال حاضر در بعضي موارد راهكارهاي ناكارآمدي در ايران داريم و تفكر غالب آن است كه جنس با كيفيت صادر شده و به مشتري داخلي اجناس بي‌كيفيت ارايه مي‌شود. به همين دليل در صادرات هم آن چنان كه بايد موفق نبوده‌ايم.

یادداشت آنلاین- در بخش دولتي مردم بايد از حقوق‌شان آگاه شوند و در بخش خصوصي مديران بايد از ميزان سودي كه از پياده‌سازي CRM به دست مي‌آورند آگاه شوند، در كنفرانس آتي CRM بايد با به كارگيري شيوه‌هاي نوين، اهميت مشتري مطرح شود.
در حال حاضر در بعضي موارد راهكارهاي ناكارآمدي در ايران داريم و تفكر غالب آن است كه جنس با كيفيت صادر شده و به مشتري داخلي اجناس بي‌كيفيت ارايه مي‌شود. به همين دليل در صادرات هم آن چنان كه بايد موفق نبوده‌ايم.
در ايران، همچنان مشتري مزاحم سيستم‌هاي بانكي و سازمان‌هاي مختلف تلقي مي‌شود و اين برداشت غلط نيز به دليل فقدان داده كاري در سازمان‌ها و ديد انحصاري نسبت به منابع است. تصور اشتباه آن است كه مديران معتقد باشند هر چه مشتري آگاه شود به ضرر سازمان است.
اگر در كنفرانس CRM به جزييات زيربنايي و پايداري مديريتي پرداخته شده و ديدگاه مديران را تصحيح كنيم، قطعا در ايران به موفقيت مي‌رسيم. ما اگر مشتري را جدي گرفته‌ بوديم در زمينه تجارت پيشرفته‌تر مي‌بوديم.
در وضعيت فعلي اگر حقي از مشتري ضايع شود، مراكز پاسخگو هنوز به خوبي عملي نمي‌كنند. وضعيت بازارهاي فعلي ما با بازارهاي مدرن جهان قابل مقايسه نيست. به هر حال اگر مشتريان از حقوق خود مطلع باشند كارها تسهيل خواهد شد.
در كشور بالغ بر دو ميليون واحد صنفي داريم و اگر هنوز روش‌هاي كارآمدي براي حفظ حركت مشتري نداريم، تشكيل يك نهاد غير دولتي براي مديريت ارتباط با مشتري و نظارت و پيگيري در جهت نهادينه شدن روش‌هاي مرتبط در كنار برگزاري همايش ملي CRM بسيار مناسب خواهد بود. اين موضوع با توجه به اجرايي شدن اصل 44 بيش از گذشته احساس مي‌شود.
در واقع در كنار واگذاري انواع شركت‌ها به بخش خصوصي بايد نهادهاي جديدي در بخش خصوصي شكل بگيرد كه يكي از اين نهادها مي‌تواند مربوط به حمايت از حقوق مشتري باشد.

 
 
   
 
تحليل
:: اقتصادی ::
وزارت اقتصاد؛ یک صندلی و هفت نامزد
:: فناوری اطلاعات ::
پایان ممنوعیت پرحاشیه؛ واردات تمام برندهای موبایل، آزاد اعلام شد
:: روی خط جوانی ::
دلیل نوعروس برای طلاق 6 ماه بعد از عقد چه بود؟
:: ورزش ::
اولادقباد کوتاه آمد: قدردان آقای شمسایی هستم
:: فرهنگ و هنر ::
کارگردان پایتخت: تنابنده هرچه قدر گرفته باز هم کم است
:: حوادث ::
اختلاف بر سر مبلغ رهن یک خانه به قتل منجر شد

يادداشت
:: فناوری اطلاعات ::
تاکید بر توسعه زیرساخت و سرویس های ارزش افزوده پیام رسان ها

 
     
   
     
     
    ::  تماس با ما  ::  درباره ما  ::  sitemap  ::  آگهي درهموطن  ::
کليهء حقوق متعلق است به روزنامهء هموطن سلام. ۱۳۹۳ - ۱۳۸۳
طراحی و اجرای سايت : شرکت به نگار