چهارشنبه 29 مرداد 1404

 
 
     
 
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آگهي درهموطن 
اخبار در موبايل 
آرشيو روزنامه 
تماس با ما 
توصيه روز
:: بازار کامپيوتر ::
معرفی تبلت چهار هسته‌يی شرکت ASUS‎
:: نکته آموزشی ::
چگونه گوشی اورجینال را از تقلبی تشخیص دهیم؟

اخبار خارجی فناوری اطلاعات غذاي‌ آماده با هوش مصنوعی

 
 

itmen , شنبه 12 آبان 1386

غذاي‌ آماده با هوش مصنوعی

 
 

شركت Swiss Chalet كه شامل 190رستوران زنجيره‌اي در اونتاريو كاناداست، نسخه جديد نرم‌افزار مديريتي Exit 41 را خريداري كرد.

ارسلان شهلا- براي شركت هايپر اكتيو تكنولوژي (Hyper Active Technology) سال‌ها طول كشيد تا بتواند سيستمي طراحي كند كه با استفاده از هوش مصنوعي به مشتريان خود سرويس ارايه كند، از ازدحام جلوگيري كند و تحت شبكه يك رستوران زنجيره‌اي محصولات مورد نياز را تهيه كند.
از طرفي، شركت Exit 41 سازنده نرم‌افزارهاي مركز اطلاعات (Call-Center) سه سال وقت صرف كرد تا به اولين فروش بزرگ تجاري خود دست پيدا كند.شركت‌ هايپر اكتيو تكنولوژي فروش اولين سيستم خود با عنوان Hyper Active Bob را در سال 2003 آغاز كرد و به فروش نسبي دست پيدا كرد، اما تا ژانويه امسال طول كشيد تا يك شركت به عنوان مشتري محصولات هايپراكتيو تكنولوژي را درخواست كند. اين مشتري، شركت زاكسبي (Zaxby)، صاحب 400 رستوران زنجيره‌اي است كه مركز آن در آتن قرار دارد و تصميم گرفت از سيستم مركز اطلاعات هايپراكتيو تكنولوژي در تمام شعبه‌هاي خود استفاده كند.
علاوه بر اين، شركت Swiss Chalet كه شامل 190رستوران زنجيره‌اي در اونتاريو كاناداست، نسخه جديد نرم‌افزار مديريتي Exit 41 را خريداري كرد.فناوري مركز اطلاعات (Call-Center) امروزه به خوبي در اكثر صنايع جاي خود را پيدا كرده است. در كنار اين، رستوران‌داري به طور كلي يك فرصت بزرگ براي چنين فناوري به نظر مي‌رسد.
تخمين زده مي‌شود كه حدود 195هزار فست‌فود (غذاي آماده) و حدود 80هزار غذاخوري در ايالات متحده وجود دارد و نرم‌افزارهاي مراكز اطلاعاتي مي‌توانند درآمد زيادي را نصيب شركت‌هاي ارايه‌كننده اين فناوري، نظير هايپراكتيو تكنولوژي كند. اين در حالي است كه سيستم مديريت اكثر اين رستوران‌ها و فست‌فودها در حد بسيار ساده‌اي كامپيوتري شده‌اند. اين فست‌فودها مثلا سيستم پرداخت مشتريان را كامپيوتري كرده‌اند يا به شبكه‌هاي پرسرعت متصل شده‌اند.
اينترنت به طور روزافزون در شركت‌هاي عرضه‌كننده غذا به عنوان يك فناوري، در حال گسترش است. باتوجه به اطلاعات منتشر شده موسسه ملي ريسك سرمايه، سرمايه‌گذاران ريسك‌پذير 650 ميليون دلار در 27 تجارت اينچنيني سرمايه‌گذاري كرده‌اند. اين در حالي است كه اين سرمايه‌گذاران ريسك‌پذير در سال گذشته ميلادي 143 ميليون دلار روي 10 شركت مختلف سرمايه‌گذاري كردند.آر.كولتر (R.Coulter) يكي از موسسان و دانشمند ارشد شركت‌ هايپراكتيو تكنولوژي مي‌گويد كه قصد دارد از تخصص دكتراي خود در زمينه روبوتيك در حوزه فست‌فود استفاده كند، چون فست‌فود و رستوران آخرين صنعت 100 ميليارد دلاري است كه محصولات آن همچنان با دست درست مي‌شود.جوزف گانيون (Joseph Gagnon) ، مديرعامل شركت Exit 41 از تجربه خود در زمينه سفارش‌هايي كه در يك رستوران Drive-in (رستوان فست‌فودي كه با اتومبيل وارد آن مي‌شوند و به سرعت سفارش مشتري تحويل داده مي‌شود) دريافت كرده است، به عنوان يك تجربه وحشتناك نام برد. وي كه بيش از سه سال است هيچ سفارش كاري را از دست نداده، رسيدگي به سفارش‌هاي بالاي مشتريان را يك كار دشوار مي‌خواند.
رابرت گرايمز (Robert Grimes)،مديرعامل شركت مشاوره‌اي Accuvia Consulting مي‌گويد: مهم‌ترين مشكلي كه توجه هر كسي را در فناوري صنايع امروزي به خود معطوف كرده است، سرعت ارايه سرويس است.به گفته وي، راه‌هاي زيادي براي افزايش سرعت خدمات‌رساني به مشتري وجود دارد. مديريت تقاضاي مشتريان با استفاده از نرم‌افزارهاي مراكز اطلاعاتي شركت‌هايي چون Exit 41، يك راه است. همچنين سيستم خودكار آشپزخانه رستوران‌ها هم مي‌تواند جايگزين خدماتي باشد كه Exit 41 و هايپراكتيو تكنولوژي ارايه مي‌دهند.
سفارش اينترنتي، به خصوص سفارش پيتزا، پيشرفت چشمگيري داشته است. علاوه بر اين، برخي از رستوران‌ها سيستم‌هاي ESP را به مشتري خود پيشنهاد مي‌كنند. با استفاده از اين سيستم، مشتري با در اختيار داشتن يك هاب روميزي مي‌تواند غذاي خود را سفارش دهد و يا خدمتكار خود را صدا بزند. اما علاقه به سرعت به معناي يكپارچگي و سازگاري عقايد مختلف نيست. مثلا بسياري از رستوران‌هاي زنجيره‌اي در سال‌هاي اخير تنها با كارت اعتباري سازگاري پيدا كرده‌اند.
يكي از دلايل اين امر اولويت بيش‌تر كيفيت غذا و ظاهر جذاب رستوران براي به كارگيري فناوري‌هاي پيشرفته‌تر در زمينه مديريت و سفارش مشتري است. علاوه بر اين، خيلي از شركت‌ها ريسك استفاده از فناوري‌هاي جديد را نمي‌پذيرند و ترجيح مي‌دهند فناوري مخصوص به خود را طراحي كنند و به كار بگيرند كه اين امر گاهي اوقات پيشرفت ايده‌هاي نو را كند مي‌كند.
در كنار فناوري‌هاي پيشرفته كه سازگارپذيري با آنها زمان مي‌برد، روش‌هاي جايگزين هم وجود دارد كه هم قيمت كمتري دارند و هم از فناوري بالايي برخوردار نيستند.مثلا در بعضي از رستوران‌ها، سفارش مشترياني كه با اتومبيل خود در صف منتظر هستند، توسط چند كارگر به دست آنها مي‌رسد.

 
 
   
 
تحليل
:: اقتصادی ::
وزارت اقتصاد؛ یک صندلی و هفت نامزد
:: فناوری اطلاعات ::
پایان ممنوعیت پرحاشیه؛ واردات تمام برندهای موبایل، آزاد اعلام شد
:: روی خط جوانی ::
دلیل نوعروس برای طلاق 6 ماه بعد از عقد چه بود؟
:: ورزش ::
اولادقباد کوتاه آمد: قدردان آقای شمسایی هستم
:: فرهنگ و هنر ::
کارگردان پایتخت: تنابنده هرچه قدر گرفته باز هم کم است
:: حوادث ::
اختلاف بر سر مبلغ رهن یک خانه به قتل منجر شد

يادداشت
:: فناوری اطلاعات ::
تاکید بر توسعه زیرساخت و سرویس های ارزش افزوده پیام رسان ها

 
     
   
     
     
    ::  تماس با ما  ::  درباره ما  ::  sitemap  ::  آگهي درهموطن  ::
کليهء حقوق متعلق است به روزنامهء هموطن سلام. ۱۳۹۳ - ۱۳۸۳
طراحی و اجرای سايت : شرکت به نگار