 |
توصيه روز |
 |
 |
:: بازار کامپيوتر :: |
 |
|
:: نکته آموزشی :: |
 |
|
|
 |
 |
|
 |
|
|
|
این تهدید را جدی بگیرید !
|
| | |
 | مقاومت اپراتور اول تلفن همراه در برابر کاهش نرخ پیامک و همچنین وجود بروکراسی در هم تنیده ای است که امکان فعالیت رقابتی در بازار تلفن همراه را از این اپراتور سلب کرده است. | 
کورش شمس- ورود غیر مجاز اپراتورهای خارجی به بازار ایران و ارائه سرویس های ارزش افزوده تلفن همراه از جمله پیام کوتاه با نرخ 135 ریال، یکی از تبعات مقاومت اپراتور اول تلفن همراه در برابر کاهش نرخ پیامک و همچنین وجود بروکراسی در هم تنیده ای است که امکان فعالیت رقابتی در بازار تلفن همراه را از این اپراتور سلب کرده است.
اپراتور اول ، که قرار است براساس ابلاغیه اصل 44 قانون اساسی تا پایان امسال از طریق بورس به بخش غیر دولتی واگذار شود، به دلیل محدودیت های ناشی از دولتی بودن و همچنین چشمداشت دولت در مورد درآمدهای هنگفت این شرکت، به شدت در برابر خصوصی شدن، و رقابتی شدن نرخ تعرفه ها مقاومت می کند.
آمار ها نشان می دهند که اپراتورهای تلفن همراه در ایران روزانه حدود هفت میلیارد ریال از محل ار سال پیامک توسط حدود 30 میلیون مشترک خود در آمد دارند که بالطبع حدود 75 درصد از این مبلغ به حساب شرکت ارتباطات سیار سرازیر می شود.
ولی با این وجود مقاومت بی منطق این اپراتور در برابر کاهش نرخ تعرفه ها موجب شده از یک سو ،مشترکان تلفن همراه هزینه های سنگینی را برای دریافت سرویس پیامک بپردازند و از سوی دیگر شم اقتصادی اپراتورهای خارجی نیز برای تصاحب سهم در این بازار تحریک شود.
در واقع آنها بدون عقد قرارداد رسمی و به شکلی غیر مجاز با ارائه خدمات ارزش افزوده با نرخ 135 ریال ، بازار خدمات ارزش افزوده ایران که فاصله زیادی با اصول مشتری مداری دارد ،تهدید کرده و تلاش می کنند تا توجه بخش زیادی از تقاضای بازار را به خود جلب کنند.
کاری که نه تنها اپراتور دولتی تلفن همراه تا کنون انجام نداده بلکه الگویی نادرست نیز در اختیار اپراتور دوم گذاشته تا به جای تکریم مشترکان خود ، رفتاری غیر از آن در پیش بگیرد.
رفتاری که بی تردید به نارضایتی مشتریان منجر می شود و در حالی که بنگاه های تجاری در جهان هزینه های سنگینی برای وفادار ماندن مشتریان خود می پردازند، زمینه تبدیل شدن مشترکان ایرانی تلفن همراه را به مشتریان بی وفا فراهم می کند .
به همین دلیل هم ورود یک اپراتور خارجی بی نام و نشان که فقط با قیمت کمتری به ارائه خدمات ارزش افزوده در ایران می پردازد می تواند یک تهدید جدی برای ارائه دهندگان خدمات در بازار ایران محسوب شود.
با این حال وزارت ارتباطات ، به دلایلی که هنوز هم مشخص نیست، از برخورد با اپراتورهای خارجی طرف قراداد خودعاجز است و نه تنها نمی تواند آنها را محصور در چارچوب های قوانین داخلی کند بلکه نسبت به ورود غیر مجاز آنها به بازار ایران هم واکنش نشان نمی دهد.
از این رو ، ضروری است تا مسئولان وزارتخانه ،یکبار دیگر قراردادهای 200 گانه اپراتور اول با اپراتورهای خارجی که یکی از افتخارات این شرکت به شمار می آید مورد تجدید نظر قرار دهند، تا دست کم درآمدهای بازار خدمات ارزش افزوده کشور به جیب شرکت هایی سرازیر نشود که هم مالیات نمی دهند و هم تابع هیچ قانون و مقرراتی نیستند.
| | | | | | |
|
 |
تحليل |
 |
 |
:: اقتصادی :: |
 |
|
:: فناوری اطلاعات :: |
 |
|
:: روی خط جوانی :: |
 |
|
:: ورزش :: |
 |
|
:: فرهنگ و هنر :: |
 |
|
:: حوادث :: |
 |
|
|
 |
 |
|
 |
|
|