 |
توصيه روز |
 |
 |
:: بازار کامپيوتر :: |
 |
|
:: نکته آموزشی :: |
 |
|
|
 |
 |
|
 |
|
|
|
براي خودتان در آينده ايميل بفرستيد!
|
| | |
 | اين سايت يکي از ميليون ها سايت مفيد اينترنتي است که به مردم امکان مي دهد براي خودشان يا هر شخص ديگري در آينده ايميل بفرستند. | 
چنين مقرر شده که مردي به نام گرک در 25 آوريل 2009 يک ايميل دريافت کند. گرک با خواندن اين ايميل به ياد خواهد آورد که او بهترين دوست براي خودش و بدترين دشمن براي خودش است.
در اين نامه همچنين به او يادآوري شده که الان بايد به تخصص مورد نظرش در رشته کامپيوتر دست يافته باشد.اين ايميل از سوي کسي جز خود آقاي گرک براي او ارسال نشده است. او اين کار را با استفاده از خدمات وب سايتي به نام futureme.org انجام داده است.
اين سايت يکي از ميليون ها سايت مفيد اينترنتي است که به مردم امکان مي دهد براي خودشان يا هر شخص ديگري در آينده ايميل بفرستند. اين نوع نامه ها که از چند ماه تا چند سال بعد به دست گيرنده مي رسند، مي توانند کاربردهاي گوناگوني داشته باشند. زنده کردن حس مسووليت در مردم ، به يادآوردن خاطرات خوش گذشته و کمک کردن به برنامه ريزي براي زندگي. البته بدون شک ارائه چنين خدماتي کاسبي خوبي براي سايت future me محسوب مي شود.
پل سافو، مدير موسسه آينده که اين سايت را هم اداره مي کند، مي گويد ارسال پيام براي افراد در آينده چيزي است که مردم هميشه خواهان آن بوده اند. در واقع خوش بيني و اميد به آينده است که فلسفه اصلي اين کار را تشکيل مي دهد.
مت اسلي 29 ساله کسي است که ايده Futureme.org در اصل متعلق به اوست. وي 4 سال پيش اين ايده را مطرح کرد. يکي از معلمان او در دوران تحصيل از وي خواسته بود در قالب تکليف درسي نامه هايي براي خودش بنويسد.
وي از همين جا به فکر راه اندازي سايتي افتاد که آنچه را که مردم مدنظر دارند، در درازمدت به آنها يادآوري کند.
اگر به اين سايت مراجعه کنيد، خواهيد ديد مي توانيد پيام خود را به گونه اي تنظيم کنيد که آن را همين فردا يا 30 سال ديگر دريافت کنيد. بررسي هاي مديران اين سايت نشان مي دهد بيشتر مردم ايميل هاي خود را به گونه اي تنظيم مي کنند که ظرف 3 سال آينده به دست گيرنده برسد.
اسلي در اين باره مي گويد: ما مي خواهيم مردم در مورد آينده ، اهداف ، روياها و ترس هاي خود فکر کنند و آنها را در ايميل هايشان منعکس کنند. ما در تلاش هستيم از اين طريق از نگراني هاي آنها بکاهيم. به گفته وي ، در تعداد قابل توجهي از پيام ها يک يا 2 نکته اصلي به چشم مي خورد: به شخص موردنظر در آينده گفته شود که شخص فرستنده در گذشته چه کارهايي را انجام مي داده و از شخص گيرنده نامه در آينده پرسيده مي شود که آيا آرزوهايي را که شخص فرستنده در زمان تنظيم نامه مدنظر داشته ، برآورده کرده است يا نه.
اسلي مي افزايد: لحن فرستندگان نامه هميشه هم دوستانه نيست و بعضي وقت ها هم با تحکم و خشن است.
چندي پيش مجله فوربس هم از طريق سايتش ايده مشابهي را به اجرا گذاشت و ظرف 6 هفته بيش از 140 هزار نامه جمع آوري کرد که نزديک به 20 درصد آنها به گونه اي تنظيم شده بود که 20 سال بعد به مقصد برسند. به گفته يکي از دست اندرکاران اين طرح ، اجراي چنين طرح هايي مر دم را وادار مي کند که اندکي دست نگه دارند و درباره زندگيشان فکر کنند.
گفتني است 2 سايت ديگر به نام هاي mylastemail.com و Lastwhishes.com هم به افراد امکان مي دهند، پيام هاي خود را براي کساني که دوستشان دارند، ارسال کنند. البته پس از مرگشان!
بد نيست بدانيد تاکنون بيش از 112 هزار پيام براي سال Future me نوشته شده و بسياري از نويسندگان مشخصات واقعي خود را هم اعلام کرده اند. به هر حال بد نيست شما هم سري به اين سايت بزنيد و براي خودتان يا هر کس ديگري در آينده ايميل ارسال کنيد.
| | | | | | |
|
 |
تحليل |
 |
 |
:: اقتصادی :: |
 |
|
:: فناوری اطلاعات :: |
 |
|
:: روی خط جوانی :: |
 |
|
:: ورزش :: |
 |
|
:: فرهنگ و هنر :: |
 |
|
:: حوادث :: |
 |
|
|
 |
 |
|
 |
|
|