چهارشنبه 20 خرداد 1405

 
 
     
 
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آگهي درهموطن 
اخبار در موبايل 
آرشيو روزنامه 
تماس با ما 

اخبار خارجی تغذيه نوشیدن آب میوه صنعتی خطر ابتلاء به سرطان را افزایش می دهد

 
 

ایرنا , چهارشنبه 12 بهمن 1390

نوشیدن آب میوه صنعتی خطر ابتلاء به سرطان را افزایش می دهد

 
 

محققان متوجه شدند كه مصرف سیب، كلم، گل كلم و یا بروكلی در یك پایه روزانه احتمال ابتلا به سرطان را كاهش می دهد.

هموطن آنلاین _ محققان معتقدند كه نوشیدن یك لیوان آب میوه در وعده صبحانه روش سالمی برای شروع روز است اما دانشمندان استرالیایی ادعا كرده اند كه برخی آب میوه های صنعتی حاوی شكر زیاد هستند و مصرف آنها می تواند خطر ابتلا به برخی از سرطان ها را افزایش دهد.
محققان گفتند: در حقیقت زمانی كه آب میوه های صنعتی پردازش و بسته بندی می شوند بسیاری از مواد موجود در میوه كه موجب جلوگیری از بروز تومورها می شود از بین می رود.
محققان در این مطالعه تاثیر میوه ها، سبزیجات و آب میوه های مختلف را بر پیشگیری از ابتلا به سرطان شكم بررسی كردند.
محققان جزئیات رژیم غذایی دو هزار و 200 بزرگسال را بررسی كردند. سپس محققان این افراد را دو سال مورد پیگیری قرار دادند تا دریابند چند نفر از آنها به این بیماری مبتلا می شوند.
محققان متوجه شدند كه مصرف سیب، كلم، گل كلم و یا بروكلی در یك پایه روزانه احتمال ابتلا به سرطان را كاهش می دهد. اما افرادی كه مقدار زیادی آب میوه صنعتی مصرف می كردند با خطر بالاتری مواجه بودند.
این تحقیق نشان داد افرادی كه در روز بیش از سه لیوان آب میوه صنعتی مصرف می كنند خطر ابتلا به سرطان ركتوم نوعی از سرطان شكم در آنها بیشتر می شود.
دانشمندان معتقدند كه وجود مقدار زیادی شكر در آب میوه صنعتی ممكن است باعث بروز برخی تومورها شود.
این گروه همچنین اعلام كردند: مواد زیاد موجود در آب میوه از جمله الیاف، ویتامین C و مواد شیمیایی كه به آنتی اكسیدان معروف هستند و به پیشگیری از ابتلا به سرطان شكم كمك می كنند در جریان پردازش آب میوه از بین می رود.

 
 

مصرف غذاهای چرب یکی از علل ابتلا به سرطان روده بزرگ است

 
   
 
 
     
   
     
     
    ::  تماس با ما  ::  درباره ما  ::  sitemap  ::  آگهي درهموطن  ::
کليهء حقوق متعلق است به روزنامهء هموطن سلام. ۱۳۹۳ - ۱۳۸۳
طراحی و اجرای سايت : شرکت به نگار